recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - placering af centerspeaker unit LG GX soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

placering af centerspeaker unit LG GX soundbar

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: placering af centerspeaker unit LG GX soundbar
    Sendt: 17-Januar-2024 kl. 12:11
Har købt en LG GX soundbar.
Det undrer mig at lyden fra centerhøjtaleren kommer lidt ude i venstre side. Det høres faktisk tydeligt når der er dialog og det ikke kommer fra center.
Jeg kan ikke finde nogle billeder på nette af soundbaren uden frontstof, men har forsøgt at mærke på frontstoffet og det virker sku som om at de har placeret center højltaleren lidt ude i venstre side....
Det virker da fuldstændig KUK KUK at de har bygget den på den måde...
Center skulle jo gerne komme fra center :)
Nogle andre der har denne soundbar og som oplever det samme?
Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wizdk79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2024 kl. 14:16

spol frem til 1:40




Redigeret af wizdk79 - 17-Januar-2024 kl. 14:20
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2024 kl. 14:16
.

Redigeret af Munch - 17-Januar-2024 kl. 14:20
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2024 kl. 17:55
Tak
Hold kæft hvor er det dumt lavet..
Dead
De sku da have sat 1 center mere på den anden side af displayet.

Der er nogle udsendelser på tv2 hvor der kun er lyd i den meget klejne centerenhed.
Så lyder tvets egne højtalere sku bedre.


Redigeret af mbm1 - 17-Januar-2024 kl. 18:07
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2024 kl. 21:54
Ja det er en ommer! Og Centerkanalen skal være bestykket med nøjagtig samme enheder som L og R for at få lyd til at være ens når objekt flytter sig i billedet fra en side til en anden.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2024 kl. 06:11
Jeg sender den retur...
Synes det er svært at finde en soundbar der ikke er GRIM.. Det er LG GX ikke, men den giver bare ingen mening.
Helt vildt at de har lanceret den i 2020 til 11.000 kr Dead
LG har en ny 2024 model klar snart som ligner den til forveksling.. hvad mon de har øndret andet end den har fået WIFI.

Findes der ingen Soudbars som passer præcist i bredde på et 65" TV?
Ellers vil jeg kigge efter noget reciever med front og center højtalere
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2024 kl. 09:58
Nej der er ikke nogen der har nøjagtig samme bredde. Men et godt bud er en anden LG som denne der næsten er bred nok. Den har også mere plads til god lyd med Atmos upfiring højttalere, som gir en helt ny lydboble til film, også dem uden Atmos.

Jeg nyder selv et TV med indbygget Atmos højttalere. Så surround anlægget med højttalere er på vej ud.



Redigeret af Munch - 18-Januar-2024 kl. 09:58
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2024 kl. 11:40
ja jeg er gået lidt væk fra de soundbars tror jeg... synes de er grimme og lydmæssigt slet ikke på højde med en traditionel højtalerløsning..

Nu siger du et TV med indbygget Atmos højtalere...
Altså mit TV har da også Atmos.... men det kan da på ingen måde måle sig med andet end en transisterradio :)

Og mit tv lytteri er måske 5% Atmos og 95% TV -avisen.... så synes det er mere vigtigt med en god centerkanal end noget AI beregnet Atmos.


Redigeret af mbm1 - 18-Januar-2024 kl. 11:42
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2024 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

ja jeg er gået lidt væk fra de soundbars tror jeg... synes de er grimme og lydmæssigt slet ikke på højde med en traditionel højtalerløsning..

Nu siger du et TV med indbygget Atmos højtalere...
Altså mit TV har da også Atmos.... men det kan da på ingen måde måle sig med andet end en transisterradio :)

Og mit tv lytteri er måske 5% Atmos og 95% TV -avisen.... så synes det er mere vigtigt med en god centerkanal end noget AI beregnet Atmos.
Enig! Soundbars er ikke pæne, men den du viste der passede i bredden er faktisk rimelig pæn.

Jamen jeg har købt et TV med indbygget Atmos højttaler system. Der sidder 3x3 højttalere i bunden bag en grill og sender lyd fremad, 2 højttalere i toppen der sender lyd op mod loftet, og 4 højttalere bag ved panelet der danner subwoofer. Der kan yderligere sættes en ext sub på hovedtelefon stikket. Og så ændres menuen i TV til kalibrering af den tilsluttede subwoofer.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2024 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Og mit tv lytteri er måske 5% Atmos og 95% TV -avisen.... så synes det er mere vigtigt med en god centerkanal end noget AI beregnet Atmos.


Du skulle nok have haft et tv med ordentlige højttalere.

Jeg købte et Sony, hvor selve billedfladen/panelet er højttalere. Det er slet ikke så ringe :-)


Klaus


Redigeret af KlausDM - 18-Januar-2024 kl. 14:07
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu