recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 50" entry-level til svigermor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

50" entry-level til svigermor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 50" entry-level til svigermor
    Sendt: 21-Januar-2024 kl. 15:35
Hej 

Jeg er blevet sat til at købe et 50" tv til svigermor til omkring 4k. 

Jeg har kigget på LG UR8000 og Sony X75wl. De ligger helt op ad hinanden i Tænks test, men LGs billedkvalitet er kun middel, mens den er god på x75. På rtings, hvor man dog ikke kan finde x75wl kun 75k, ser det noget anderledes ud. På det store internet mener man at model K er bedre end WL.

Havde hun dog bare sagt et tv til 8000, så var det en nobrainer med et LG c3. Cry

Selvsagt er det ikke en prisgruppe særligt mange følger nært. Men er der nogle af jer, der har gjort øvelsen fornyligt og kan dele noget væsentligt herom? Eller lige er faldt over en deal, som man ikke kan sidde overhørig?

Mvh Peter

P.S. Jeg er ikke særlig stor Samsung fan, da jeg har set for mange fejl på dem.


Redigeret af hunt - 21-Januar-2024 kl. 15:36
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2024 kl. 16:06
For et par år siden installerede jeg et Nokia for min nabo. Var rimelig imponeret prisen taget i betragtning.
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA2.1 705+200 Ahorn
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2024 kl. 18:41
Hvad for et TV har din svigermor i dag ?

Køb samme mærke.

Hvad skal det bruges til Kabel TV, sat, streaming ?

Husk at det er din svigermor der skal se og bruge det, så dine præferencer skal ikke vægte så højt 😀

Har iøvrigt selv et LG C1, fantastisk billede, men den værste fjernbetjening på markedet, og en af de værste brugerflader 
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2024 kl. 19:11
Tak for de gode råd. :-)

Hun har Samsung men er faktisk ret godt til teknologi, så at blive ved Samsung er ikke et must.

Det bliver mest kabel-tv, det skal bruges til.
Til top
archfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2022
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér archfrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2024 kl. 00:44
Vil lige sige, uden at være fanboy (!), at et LG OLED kombineret med et Apple TV 4K er en vinder!

Har selv haft det og var meget glad for det.  Det er dog et år eller to siden, men der er vist ikke sket det store i mellemtiden på denne front.

Med Apple TV 4K (f. eks den lille udgave) får man en fornuftig brugerflade, som selv ældre kan finde ud af, og man slipper for både LG's fjernbetjening og evt. reklamer på startskærmen, hvis altså LG har gjort alvor af at indføre dette.  I gamle dage, før LG tilbød at opdatere tv'et i en årrække (tror jeg), der var Apple TV 4K også en god måde at få samme udvalg apps i en længere årrække, uden at en dag løbe ind i at LGs WebOS platform var blevet for gammel.

Eneste minus er, i min optik, at jeg til dags dato endnu ikke har oplevet et Apple TV der selv opdaterede, selvom man har sat det op til at gøre det.  Så man skal lejlighedsvist tjekke for opdateringer, noget som svigermor måske ikke er opsat på at gøre.
LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2024 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Det bliver mest kabel-tv, det skal bruges til.

Så får hun spat af LG Fjernbetjeningen og LG brugerfladen 😂

Jeg havde selv et halvt år med YouSee KabelTV og LG C1, forfærdelig bruger oplevelse 😱

Enig i at det virker rigtigt godt med AppleTV og Streaming, men ikke så bruger venligt som Samsung og Kabel TV

Samsungs brugerflade og fjernbetjening er klasser over

Tidligere var Sonys også super godt, men har kun erfaring fra før de gik på Android 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2024 kl. 18:46
Sonys brugerflade på “zapper-tv” fungerer meget fint - i hvert fald på mit tv.
Android brugerfladen ser jeg slet ikke.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2024 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Det bliver mest kabel-tv, det skal bruges til.

Så får hun spat af LG Fjernbetjeningen og LG brugerfladen 😂

Jeg havde selv et halvt år med YouSee KabelTV og LG C1, forfærdelig bruger oplevelse 😱

... snip ...

Tidligere var Sonys også super godt, men har kun erfaring fra før de gik på Android 

LG Oled er skudt helt over mål til hende og er ikke med i betragtningerne - det er bare fordi jeg selv gerne vil, men mit 15 år gamle hd-ready Panasonic plasma er bare stadig godt nok til det hele. LOL
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2024 kl. 14:13
Det blev sony x75wl. Kunne simpelthen ikke forliges med at skulle købe samsung... Tongue
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu