recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluetooth headset på PC problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluetooth headset på PC problemer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bluetooth headset på PC problemer
    Sendt: 22-Januar-2024 kl. 16:01
Hej alle Smile

Jeg forsøger at løse nogle problemer ved brug af bluetooth headset på PC, når jeg bruger samtale som f.eks. Discord.

Jeg har et Sennheiser headset PXC-550 II headset.
Hvis jeg parrer det med min PC, så virker det perfekt til musik og spil (F.eks. BF 2042).

Men hvis jeg starter et opkald via Discord, så lagger lyden på Discord og i spillet voldsomt meget.
Lydkvaliteten forringes overall, lige så snart jeg starter opkaldet.

Jeg har efter mange forsøg på indstillinger i Windows audio, discord mv. og søgning på nettet, opgivet og bruger ikke headsettet til at tale i, samtidig med jeg spiller.

Det nye problem er, at sønnens lidt billigere Sennehiser BT headset er begyndt at gøre det samme siden han skiftede fra en Laptop til en stationær PC.

Jeg har tidligere oplevet samme problem med et headset fra Logitech, med egen trådløs dongle.

Jeg har løst sønnens problem ved at sætte en mikrofon fra Harald Skrald til computeren, og bruge dette i discord. Så sker der ikke noget med lyden, når han starter et opkald. Han er dog meget utilfreds med denne mic.

Efter meget søgning på nettet, virker det som om, at Windows (11) skifter lyddriveren, når det laves et opkald, og det er dette der giver problemet.

Jeg har dog ikke kunne løse det.

Nogen der evt. har oplevet det samme og evt. kunne løse det ?

Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu