recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kraftig forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kraftig forstærker

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2024 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:


Nu er der en smule mere end 40W i en C275BEE…LOL

Jeg behøver sjældent at have volumenknappen meget mere end klokken 10, før det bliver for højt (siger min kone) Big smile

Jeg tænkte på min gamle NAD C320. 

Den skulle heller ikke over "kl. 10 eller 11" men det var mere fordi det begyndte at lyde dårligt hehe
Mudret bas, som om der ingen kontrol var med enhederne, og en skarp diskant. Fladt stereoperskeptiv, ingen dybde eller dynamik. Har tidligere prøvet min B&W med en 200W Denon og der var anderledes pænt styr på løjerne. Men igen, forstærkere de koster bare hvis man skal ud og købe nyt. Men indrømmet, mine B&W er nok lidt svære finde et godt match med.

LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2024 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg driver et par B&W 604 S1, med en NAD C275BEE effektforstærker og har en NAD 114 forforstærker på den.
Det spiller fint, og har ingen problemer med at drive mine højtalere. 


En helt traditionel 20 watts forstærker kan sikkert også trække de mest krævende højttalere. Spørgsmålet er bare, hvor mange watt der skal til før det begynder at lyde godt.
Vores B&W er måske ikke de aller værste at trække, men heller ikke de letteste. De vil gerne have lidt power er min erfaring. I hvert fald mere end 40W hehe Wink

Nu er der en smule mere end 40W i en C275BEE…LOL

Jeg behøver sjældent at have volumenknappen meget mere end klokken 10, før det bliver for højt (siger min kone) Big smile

Det fordi nogen forstærker kombinationer ofte levere alt krudtet klokken 11 og derfor kan være svært at justere volumen, fordi bare en lille ændring på volumeknappen gøre en stor forskel på lydstyrken

Har faktisk overvejet at bruge begrænseren på bagsiden, mest for at andre i huset ikke kom til at skrue for meget op (læs 2 teenagere)
Men har ikke kunne finde ud af om hvordan det ville påvirke lydkvalitet. 

Der ingen begrænser på en nad c275bee og c320bee
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2024 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:


Har faktisk overvejet at bruge begrænseren på bagsiden, mest for at andre i huset ikke kom til at skrue for meget op (læs 2 teenagere)
Men har ikke kunne finde ud af om hvordan det ville påvirke lydkvalitet. 

Soft-clipping? Eller hvilken begrænser? Jeg tror nu ikke soft-clipping er en begrænser som sådan. Du kan stadig fyre den af 100% men hvis der er peaks så bliver de rundet mere blødt af for ikke at skade højttalerne.
Der er soft-clipping switch på bagsiden af min gamle NAD C320 fra 1999 (det er nok også nødvendigt når den kommer i problemer med dens 2x40W hehe)


Redigeret af Steen F. - 02-Februar-2024 kl. 18:29
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2024 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Den her skulle være super god, hvad den koster fra usa,canada ved jeg ikke,heller ikke om den kan købes i europa


Den sælges så viser jeg kan se KUN direkte fra producenten.

Den ser sød ud og indvendigt er der gjort noget ved “lækkerheden”.

Men at bruge den op i en tråd om “kraftig forstærker”, er sgu lidt spøjst.
De reklamerer vildsom med kapaciteten i kondensatorerne, men deres opgivne tal viser at de vidst har brugt for mange penge på kondensatorer og for lidt på udgangstransistorer.
75W i 8 ohm og 100W i 4 ohm, det lugter af den hurtigt løber tør for strøm.

Og giver man sig til at kigge på billeder, så ser man forbindelsen fra forstærkerprintet til højttalerterminalerne er en flot rød og sort ledning, pænt ført til terminalerne, forbundet til printet med et stik der svarer til det tænd knappen på din computer er forbundet til mainboardet med.
Sådan et er ikke beregnet til at levere noget “saft” igennem. De er rated til 3A.

Jeg er sikker på at de findes fine reviews af den, lavet af folk der falder på halen over så fin den ser ud og så “kilder” den nu er reklameret til at være.

Men i mine øjne er den mest snakeoil.



Klaua
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2024 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg driver et par B&W 604 S1, med en NAD C275BEE effektforstærker og har en NAD 114 forforstærker på den.
Det spiller fint, og har ingen problemer med at drive mine højtalere. 


En helt traditionel 20 watts forstærker kan sikkert også trække de mest krævende højttalere. Spørgsmålet er bare, hvor mange watt der skal til før det begynder at lyde godt.
Vores B&W er måske ikke de aller værste at trække, men heller ikke de letteste. De vil gerne have lidt power er min erfaring. I hvert fald mere end 40W hehe Wink

Nu er der en smule mere end 40W i en C275BEE…LOL

Jeg behøver sjældent at have volumenknappen meget mere end klokken 10, før det bliver for højt (siger min kone) Big smile

Det fordi nogen forstærker kombinationer ofte levere alt krudtet klokken 11 og derfor kan være svært at justere volumen, fordi bare en lille ændring på volumeknappen gøre en stor forskel på lydstyrken

Har faktisk overvejet at bruge begrænseren på bagsiden, mest for at andre i huset ikke kom til at skrue for meget op (læs 2 teenagere)
Men har ikke kunne finde ud af om hvordan det ville påvirke lydkvalitet. 

Der ingen begrænser på en nad c275bee og c320bee

Måske ikke en begrænser, men så en input regulering. 

Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2024 kl. 19:01
Det ligner en gain kontrol?
Jeg vil tro at det vil have stor indflydelse på lydkvaliteten. Sådan er det i hvert fald ved studie-grej. Hvis du skruer næsten helt ned for gain og helt op for forforstærkeren, så lyder det af helvede til.


Redigeret af Steen F. - 02-Februar-2024 kl. 19:01
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2024 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Det ligner en gain kontrol?
Jeg vil tro at det vil have stor indflydelse på lydkvaliteten. Sådan er det i hvert fald ved studie-grej. Hvis du skruer næsten helt ned for gain og helt op for forforstærkeren, så lyder det af helvede til.

Har heller ikke prøvet endnu, har indtil videre kørt med FIX volume.

Har aktiveret soft-clipping, men må indrømme at jeg ikke tror at de 150W har været presset eller udnyttet helt endnu. 

 Og jeg tror der er noget forskel på C320 og så C275BEE, der var da i hvert fald på prisen, og at 320’eren var udgået af sortiment da jeg købte min C275. LOL

C275BEE gik først ud af produktion i 2018.

Så måske er det på tide at finde dens afløser, men jeg er indtil videre ikke blevet skuffet af den.
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2024 kl. 00:13
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Sikke en skam. Hvis du gerne vil have ren, rå power, så er det her løsningen http://https://www.soundimports.eu/en/hypex-nilai-stereo-kit.html?_gl=1*1y0165w*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQiAwvKtBhDrARIsAJj-kTiBnb8pbfHWASZl972S65CVv4rcO0VephsT33_U1E5Z24kfPI5iBTAaAnifEALw_wcB

Resten er indpakning og snake oil.

Skulle dét der være strømforsyningen i en effektforstærker?



Den driver alt helt ned til 2ohm - mindst lige så effektivt som alt det aluminium indpakkede powerpoint udstyr du kan købe ellers.
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1029
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2024 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Sikke en skam. Hvis du gerne vil have ren, rå power, så er det her løsningen http://https://www.soundimports.eu/en/hypex-nilai-stereo-kit.html?_gl=1*1y0165w*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQiAwvKtBhDrARIsAJj-kTiBnb8pbfHWASZl972S65CVv4rcO0VephsT33_U1E5Z24kfPI5iBTAaAnifEALw_wcB

Resten er indpakning og snake oil.

Skulle dét der være strømforsyningen i en effektforstærker?



Den driver alt helt ned til 2ohm - mindst lige så effektivt som alt det aluminium indpakkede powerpoint udstyr du kan købe ellers.
Er helt enig med @Snippermanden, de fysisk små forstærkere fra Souindimpress levere stor lyd. Bruger selv flere forstærkere i mit setup fra dem og ved næste udvidelse i min stue, så bliver det også Souindimpress der bliver købt...

Frank 
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2024 kl. 15:11
Kan man ikke læse en reel test af de forstærkere et sted? Synes kun det er målinger. Og selvom den måler godt er det jo ikke ensbetydende med hvordan den lyder.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2024 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Nad c326bee blir super varm så den er no go i min bog



A hva? min bliver hånd lun, selv når den har fået noget at arbejde med - har aldrig været noget jeg bare ville overveje at kalde "super varm".

Redigeret af Kasper_J - 03-Februar-2024 kl. 19:46
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2024 kl. 00:50
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Nad c326bee blir super varm så den er no go i min bog



A hva? min bliver hånd lun, selv når den har fået noget at arbejde med - har aldrig været noget jeg bare ville overveje at kalde "super varm".

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu