recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med Fortnite “Connection lost”
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem med Fortnite “Connection lost”

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med Fortnite “Connection lost”
    Sendt: 28-Januar-2024 kl. 14:59
Min søn spiller Fortnite på PS4, og oplever ind i mellem at få beskeden “Connection lost”. Jeg har indtil for nyligt troet at det skyldes problemer med Epic’s servere, men efter at have spillet sammen med ham (mig på Ps5; han på Ps4), oplever jeg at enten han eller jeg får connection lost uafhængig af hinanden. 
Altså kan han blive smidt af forbindelse, men jeg gør ikke. Nogle gange omvendt. Det irriterer ham voldsomt, da det ofte er midt i en kamp han bliver smidt af.

Vi har fibernet 300/300 og alt er på wifi. Jeg måler hastigheden på hans værelse med min telefon til 285/280. Ps4 måler den nok noget lavere. 

Jeg ved ikke hvordan jeg skal løse problemet. Jeg har lånt en D-link 1620 wifi extender, og planen var at tilslutte den vores wifi og derefter lave en kablet forbindelse mellem den of Ps4, men jeg kan ikke få extenderen til at virker. Jeg har fulgt installationsvejledningen fundet på nettet og bruger WPS knapperne på router og extender, men den finder ikke vores router. Den melder i hvert fald ikke at den er klar til brug.

Er der mulighed for at lave en bridge løsning, ved at bruge hans PC’s internet og lave en kablet forbindelse mellem denne og Ps4? PC er også på wifi, så jeg ved ikke om det overhovedet er en mulighed. Hvis det kan lade sig gøre, skal PC så være tændt samtidig for ikke at miste signalet?

Endelig kan jeg trække et netkabel fra hans værelse, over loftet og ned på i stuen til routeren. En løsning jeg helst vil undgå da det er en noget bøvlet løsning.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2024 kl. 15:34
Hvor ofte fremkommer det?

Er det en gang i timen, så trækker du et kabel midlertidigt og ser om det forsvinder.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2024 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvor ofte fremkommer det?

Er det en gang i timen, så trækker du et kabel midlertidigt og ser om det forsvinder.



Klaus

Det varierer. Nogle dage 2-4 gange. Andre dage slet ikke. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2024 kl. 17:14
Så må i have at kabel løst gennem huset en uges tid…..


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 01:32
Prøv først at check med kabel, som KlausDM skriver og hvis problemet er løst, så skift til eksempelvis en PowerLink løsning.
Den kan lave netværk igennem strømkablerne, uden at du er nødt til at trække netværk.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 15:24
Tak, jeg har været på loftet med et kabel. Det blev testet nogle dage med kabel på gulvet og der var ingen udfald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu