recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PCmower
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PCmower

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PCmower
    Sendt: 30-Januar-2024 kl. 17:10
Hej

Jeg skal flytte en del apps og data over på en ny PC.

Her er jeg faldet over programmet PC mower på Powers hjemmeside.

Er der nogen der kender programmet?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2024 kl. 17:49
Jeg brugte det for nogle år siden, og det er rigtig godt. Jeg synes dog det er blevet for dyrt og bruger nu i stedet EaseUs Todo PCTrans.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2024 kl. 07:42
Overvej hvad du egentligt har brug for at få flyttet med over på en ny PC. Ofte har man alt muligt l*** installeret og alle mulige mærkelige indstillinger som lige smart i øjeblikket. 

Jeg ville vælge en ren installation og så løbende installere de programmer jeg har brug for i stedet - så ender du med en mere ren installation.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2024 kl. 08:29
Tak for tippet.

Det tjekker jeg. Smile


Redigeret af Mufti - 31-Januar-2024 kl. 08:29
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2024 kl. 08:36
@Jakobask
Det er netop denne overvejelse jeg har gjort. Synes selv jeg er god til at holde min PC ren. Og så er der bare mange indstillinger bogmærker osv som jeg gerne vil bevare.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2024 kl. 11:05
Bogmærker, som i din browser?
Dem kan du kopiere over.

Jeg bruger Firefox, hvor jeg selv kan bestemme, hvor brugerdata er placeret. Skifter jeg computer, flytter jeg disse data med over (det samme med Thunderbird mailprogrammet).
Det tager 5 minutter, så er det overstået.

Da jeg ikke kan huske hvordan man gør, har jeg gemt "opskriften" et sted jeg kan finde den igen:


Klaus (der med alt andet starter forfra og aldrig kunne finde på at kopiere alt råt over fra en gammel computer)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2024 kl. 11:30
I princippet er jeg enig med KlausDM, men hvis man, som jeg, har rigtig mange programmer som skal installeres og indstilles, så bliver det en heldags opgave, og jeg har aldrig oplevet nogen problemer ved at anvende hverken PCMover eller EaseUs Todo PCTrans.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2024 kl. 03:19
Tak for input.

Endte med at bruge PCmover.

Det fungerede fantastisk. Der var ca. 500gb der skulle flyttes. Det tog ca. tre timer med Ethernet kabel.


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu