recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv, sonos og qsamsung q70
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv, sonos og qsamsung q70

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple tv, sonos og qsamsung q70
    Sendt: 02-Februar-2024 kl. 22:13
Jeg har opdaget jeg har tilsluttet det på en måde så jeg kun kan vælge pcm. Hvordan skal de tilsluttes hvis jeg vil have andre muligheder?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2024 kl. 09:18
Apple sender som udgangspunkt Dolby Atmos ud som PCM med metadata, såkaldt Dolby MAT.

Hvilken årgang af Q70 er dit Samsung TV? Hvis det har eARC, så skulle det virke. Sonos understøtter Dolby MAT.
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2024 kl. 10:16
Mit tv er 2020. Når jeg har apple tv sat til automatik ift lyd kan jeg kun vælge pcm på tv og sonos. Jeg kan sætte apple tv til dolby som fast, men de anbefaler det ikke
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2024 kl. 10:21
Så må det være Samsung Q70T. Den understøtter eARC og dermed skulle det være fint.

PCM lyd indbærer, at bitstreamet allerede udpakkes på Apple TV 4K i stedet for henne på soundbaren. At gøre det på afspilleren sikrer, at højre hånd ved, hvad venstre hånd laver.
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2024 kl. 10:27
Så at der står pcm på tv og sonos betyder ikke at jeg ikke kan få sourround når det formar er tilgængeligt? . 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2024 kl. 10:49
Nej, det gør det ikke. Du får både 5.1, 7.1 og Dolby Atmos, hvis det er opsat korrekt.

Al lyd skal udpakkes til PCM, før det kan afspilles. Historisk er det bare sket i receiveren eller soundbaren, fordi optisk og HDMI har haft meget begrænset båndbredde i kablet. Det problem er man ude over med HDMI eARC.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu