recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til internet

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2024 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Mine AP'ere ligger på en hylde i et skab, 50 cm fra gulvet.

Det er langt fra en optimal placering.

På de fleste unifi AP kan man finde antennekarateristikken (i hvilken retning signalet er bedst). 
De er klart optimeret til at hænge i loftet 

Mit bud er stadig at hænge hvert AP i loftet cirka 25% inde fra hver ende af huset, så hvert AP dækker hver sin halvdel af huset.


Klaus
Er med på placeringen ikke er optimal, men tænkte bare, at om den ligger og skyder opad eller hænger og skyder nedad er nogenlunde det samme. Jeg tror jeg prøver at tage dem ud af skabet og se om det bliver bedre, ellers køber jeg nogle nye og smider dem i loftet, selvom det ikke er kønt.


Som Klaus skrev tidligere, så hjælper det intet, at købe nye. Og m.h.t. WiFi6 så hjælper det ikke noget, hvis dine enheder ikke understøtter det.
Så eneste løsning er at smide dem i loftet? 


Den er vel lavet til at stå, men er måske begrænset inde i et skab?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2024 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Jeg tror jeg prøver at tage dem ud af skabet og se om det bliver bedre, ellers køber jeg nogle nye og smider dem i loftet, selvom det ikke er kønt.

Er der en speciel grund ti at du vil købe nye?

Op i loftet i en god position og du har 100Mbit i hele huset…….(gætter jeg på)


Og - er det det blå lys der generer, så slukker du det bare.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2024 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Jeg tror jeg prøver at tage dem ud af skabet og se om det bliver bedre, ellers køber jeg nogle nye og smider dem i loftet, selvom det ikke er kønt.

Er der en speciel grund ti at du vil købe nye?

Op i loftet i en god position og du har 100Mbit i hele huset…….(gætter jeg på)


Og - er det det blå lys der generer, så slukker du det bare.


Klaus
Jeg vil ikke købe nye, men vil heller ikke have forskellige devices der kan trække meget mere og så nøjes med 100Mbit for at spare 3000,-.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2024 kl. 19:54
Med de ting du nævner du skal bruge trådløst, er det min ærlige mening at nye AP slet ingen gevinst giver..


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2024 kl. 20:27
prøv at sætte de eksisterende op i loftet evt med tape.

Se om du får bedre og hurtigere dækning.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2024 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

prøv at sætte de eksisterende op i loftet evt med tape.

Se om du får bedre og hurtigere dækning.
Jeg fik ikke rigtig noget ud af at smide dem i loftet. Jeg har fået dem fra en skole der skal have udskiftet deres, tror måske bare ikke de kan mere.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu