recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Humax bok og WiFi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Humax bok og WiFi

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Logan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Logan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Humax bok og WiFi
    Sendt: 07-Februar-2024 kl. 11:05
Jeg har i mange år haft en boks der er tilsluttet internet via WiFi. For ca. ½ år siden skiftede jeg fra Flow TV til streaming. Jeg kunne så beholde boksen, da jeg synes den er nem at håndtere. I går fik jeg så en opdatering, som skal give nyt layout. Det er en lidt længere opdatering end det plejer at være, men ok, der skal jo nyt til.
I løbet af opdateringen genstarter boksen adskillige gange og kommer så på et tidspunkt og beder om tilslutning til internettet. Det kan man enten gøre kablet eller via WiFi. Da jeg ikke lige ligger inde med et 20m kabel vil jeg gerne bruge WiFi igen, men den finder absolut ingen wifi netværk. Så nu må jeg vente på at en Yousee teknikker ringer til mig for at fejlsøge, det er da lidt belastende. Men jeg tænkte om andre har oplevet/løst problemet?
Til top
Logan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Logan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2024 kl. 11:40
Ja, så går man jo i gang med at prøve forskellige ting og hvad er det så der skal til for at "løse" problemet? Tjaa, netværket skal være tilgængeligt - altså ikke et skjult netværk, som mit er. Jeg er klar over, at det ikke giver meget sikker hed med skjulte netværk, men det hjælper trods alt lidt.

Hvis man så har et åbent netværk, kan man tilslutte og boksen kan komme videre og logge på. Så prøvede jeg at skjule mit netværk igen og genstarte boksen og næ nej, så kunne den ikke forbinde igen. Så snart jeg åbner netværket, logger boksen på med det samme - WHAT A BUG!
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2024 kl. 13:38
Hvorfor ikke bare anskaffe et kabel, og så virker det. Har selv et kabel liggende fordi min reciever kræver det.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
OnkelF Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Januar-2018
Sted: Nyborg
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OnkelF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2024 kl. 21:37
Boks kræver 5 GHz wifi. Tjek om du har det i hytten.
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2024 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Logan Logan skrev:

Hvis man så har et åbent netværk, kan man tilslutte og boksen kan komme videre og logge på. Så prøvede jeg at skjule mit netværk igen og genstarte boksen og næ nej, så kunne den ikke forbinde igen. Så snart jeg åbner netværket, logger boksen på med det samme - WHAT A BUG!
Bare rolig, du finder mange flere "sjove ting" i den nye software. . . . . .
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 01:27
Du kunne jo også bare lade være med at skjule dit netværk - det giver absolut ingen sikkerhed og kun problemer.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu