recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Død iPad - (helt død)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Død iPad - (helt død)

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

......
Synes lige jeg vil give jer slutningen på min iPads liv. Tog den med ind til Humac for at de skulle tilslutte den en computer, da jeg ikke selv har en. Deres dom var, at de gav fejlkode 4013 under opdateringen og var færdig. Den dom ville jeg lige have konstateret en andet sted også, og tog den med i Power. Ikke helt samme resultat, men de erklærede den også for død.

Man må bare konstatere, at deres produkter ikke er skabt til at blive lavet, men til at blive smidt ud og købe noget nyt.
....
Jeg har en iPad 5 model A1822 liggende. Købt i defekt tilstand sidste sommer, hvor jeg misforstod sælgers fejlbeskrivelse og troede at den var nem at fixe. LOL
Den kommer op med besked om at tilslutte til PC og Gendanne eller Restore, hvor det går galt med den intetsigende fejlkode 4013.
Fik en ikke Apple autoriseret reparatør til at kigge på den kortvarigt, han var ikke sikker på hvad problemet er.
Snakkede med Apple support pige, som tydeligt sad og læste op på de fejlsøgnings trin som jeg allerede havde Googlet mig til på deres gør-det-selv support. Confused
Hun gav op og henviste til deres autoriserede reparatører, som jeg ikke har tiltro til kan/vil reparere til fornuftig pris, de vil hellere sælge noget nyt. Tongue 

Har også prøvet med 3uTools og Tenorshare ReiBoot, uden held med gratis version.
Og har ikke lyst til at bruge penge på købeversion, chance for succes er for lille. LOL

Så har opgivet den indtil videre, da der er stor mulighed for at den er låst med password - bad sælger om at slette den på hendes Apple ID, men det er ikke sket. Hun var i det hele taget ikke nem at kommunikere med inden køb, og intet svar efterfølgende. Ouch


Mvh. JørgenT
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 20:47
Læste lidt på fejlen - det virker jo ikke til der er noget fysiskt defekt på din iPad. 
Jeg ville prøve at kontakte en virksomhed som har ret værktøj til at geninstallere PadOs - f.eks. 
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Synes lige jeg vil give jer slutningen på min iPads liv. Tog den med ind til Humac for at de skulle tilslutte den en computer, da jeg ikke selv har en. Deres dom var, at de gav fejlkode 4013 under opdateringen og var færdig. Den dom ville jeg lige have konstateret en andet sted også, og tog den med i Power. Ikke helt samme resultat, men de erklærede den også for død.

Jeg ville nu ikke betragte hverken Humac eller Power som professionelle serviceværksteder.
Ingen af dem har interesse i at reparere en brugt enhed, da de hellere vil sælge dig en ny.


Men nu er der ikke nogle Apple butikker her i landet
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2024 kl. 01:24
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Læste lidt på fejlen - det virker jo ikke til der er noget fysiskt defekt på din iPad. 
Jeg ville prøve at kontakte en virksomhed som har ret værktøj til at geninstallere PadOs - f.eks. 
Tak for dit indlæg. Jeg vil prøve at aflevere den til dem og se om de kan hjælpe. Hvis de ikke kan, så tror jeg ikke på at den kan laves og vil ikke bruge mere tid på den.
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2024 kl. 18:56
Du kan jo også prøve at skrive til dem i første omgang. Beskriv fejlen og hvad du har forsøgt og se om de vil tage opgaven, og om de ved hvad det koster. 

Held og lykke med den!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu