recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gratis software til at klone harddisk.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gratis software til at klone harddisk.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gratis software til at klone harddisk.
    Sendt: 11-Februar-2024 kl. 21:06
Hej

Jeg har før brugt Samsung Magican til at klone den interne harddisk i min Lenovo x220. Nu er den blevet opgraderet til 2TB SSD og kører fremragende.

Næste projekt er at sætte større SSD i en anden Lenovo. Den har PCIe SSD. Her har jeg købt en Kingston 2TB  til at udskifte den interne. 

Problemet er at Samsung Magican ikke gider med andre SSD end Samsungs.

Har prøvet at Google, men synes ikke der findes noget brugbart gratis software. Enten koster det penge eller man skal registrere sig.

Hvilken gratis software vil I anbefale?



Redigeret af Mufti - 11-Februar-2024 kl. 21:38
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2024 kl. 23:20
Jeg mener at Macrium Reflect Free kan klone ellers er der også EaseUS Partition Master Free.

Hvis du mere er til hobbyværktøjer, så er der altid CloneZilla, som endda også kan clone igennem netværk på 2 maskiner.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 07:58
Jeg har prøvet clonezilla. Den ser ikke ud til at virke. De andre to koster penge.

Ellers må jeg jo bare betale.

Tak for hjælpen.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

De andre to koster penge.


Sludder. Macrium Reflect Free er selvfølgelig gratis. Det samme formentlig med EaseUs.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 10:00
Tilbyder Kingston noget tilsvarende kloning til deres SSD'er? 
Mvh. JørgenT
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

De andre to koster penge.


Sludder. Macrium Reflect Free er selvfølgelig gratis. Det samme formentlig med EaseUs.

Flemming
Fra januar 2024 er den ikke gratis mere. 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 11:20
Endte med at bruge diskgenius.

Den er meget nørdet. Men fandt en god anvisning på YouTube.

Tak for input.
😀
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

De andre to koster penge.


Sludder. Macrium Reflect Free er selvfølgelig gratis. Det samme formentlig med EaseUs.

Flemming
Fra januar 2024 er den ikke gratis mere. 


Passer ikke. Jeg downloadede den i lørdags og brugte den. Læg mærke til, at der er både en gratis og betalt version. Den gratis hedder mærkelig nok Free.Smile

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

De andre to koster penge.


Sludder. Macrium Reflect Free er selvfølgelig gratis. Det samme formentlig med EaseUs.

Flemming
Fra januar 2024 er den ikke gratis mere. 


Passer ikke. Jeg downloadede den i lørdags og brugte den. Læg mærke til, at der er både en gratis og betalt version. Den gratis hedder mærkelig nok Free.Smile

Flemming
Det er hvad jeg får frem på en googling.
Macrium Reflect is no longer free. Since the Free Edition of Macrium Reflect is going to be retired on 1st January 2024

Og den YouTube video jeg fandt om kloning gav samme oplysning. Jeg har dog ikke selv forsøgt at downloade. 😀
Til top
archfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2022
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér archfrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2024 kl. 03:37
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Tilbyder Kingston noget tilsvarende kloning til deres SSD'er? 

Skulle lige til at foreslå Kingston også.  En googling af "kingston clone software" leder til det her link:


Der får man en Acronis OEM udgave, som nok er 10 gange bedre end de andre ting nævnt her.

Der skal dog indtastes serienummer, men mon ikke Speccy eller Windoze kan finde det frem?  Ellers har Kingston sikkert noget software til det samme.

LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
Til top
archfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2022
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér archfrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2024 kl. 03:38
Mht. Macrium Reflect Free, så tror jeg nok, at man må bruge den gratis i hele 2024.  Der kommer vist bare ikke flere opdateringer.

LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2024 kl. 05:05
Endnu en gang tak for input.

Som jeg skrev tidligere.

Endte med at bruge diskgenius.

Den er meget nørdet. Men fandt en god anvisning på YouTube.
😀
Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu