recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rep. af forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rep. af forstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cbrg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-December-2009
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cbrg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rep. af forstærker
    Sendt: 14-Februar-2024 kl. 14:11
Halløj

Jeg har en effektforstærker. Købt brugt. Det er en PA model med SpeakOn stik.
Sætter jeg kun strøm og ht.kabler i lyder det som en pande med fiskefileter på komfuret.
Selvom associationen til mad er rar, er jeg nu helst fri :-)

Jeg har en helt ny forstærker, helt samme model, sætter jeg den til er der HELT stille, så det er ikke strømkilde eller HT, der støjer :-)

Der ingen ændring på om signalekilder er sat i eller om der er skuet op eller ned. Dog stiger støjen lidt hvis jeg skruer helt op. Men den forsvinder ikke, hvis jeg skruer helt ned.

Hvad dælen kan det være?
Jeg åbnede kassen for at danne mig et overblik. Sjovt nok var stel ledning fra PSU klippet over. Måske den har været skiftet og man har glemt den? Jeg monterede den igen. men helt samme resultat. Har også prøvet en anden netledning for at være helt sikker på jord.
Jeg har prøvet med lidt kontakt rens på potmetre m.m.

Er der nogen der erfaringer med om:
1) Kan det betale sig at sende den på værksted? Alt er jo relativt, men vi snakker om en ca. 10TKr forst. 10 år gammel. Så det begrænset hvor meget jeg ofre. 
2) Kan man selv fikse noget? Elektrolytter m.m. ser fine ud og den er helt ren inden i.
3) Hvis værksted: Anbefalinger i storkbh.

Gode råd modtages :-)
Tak
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2024 kl. 18:45
Hvilket mærke og model er den ukendte dims? Smile
Mvh. JørgenT
Til top
cbrg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-December-2009
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cbrg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2024 kl. 14:42
Det er en IMG/StageLine (Monacor) ST2000D

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2024 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af cbrg cbrg skrev:

Det er en IMG/StageLine (Monacor) ST2000D
Ikke noget jeg kender, så intet bud. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu