recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er high end, hvor starter prisen ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er high end, hvor starter prisen ?

 Besvar Besvar Side  <1 141516
Forfatter
Besked
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2024 kl. 08:01
Kunne være sjovt at besøge MUNICH HIGH END 2024. Tror bestemt der kommer besøgende fra hele verden.





Redigeret af Jespus - 07-Marts-2024 kl. 08:02
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA2.1 705+200 Ahorn
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2024 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Kunne være sjovt at besøge MUNICH HIGH END 2024. Tror bestemt der kommer besøgende fra hele verden.

Overvejede det faktisk selv, indtil jeg tænkte lidt over det... bliver jo deprimeret over alle de lækre sager som jeg ikke kan få mig selv til at kaste alle de penge efter. Ouch
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2024 kl. 17:40
High end strøm kabel:

Og lad mig her understrege at dette er ægte high-end. Det er faktisk selve indbegrebet af High-end. 

Samme firma havde iøvrigt også en High-end hi-fi pind, man kunne sætte på sin forstærker for at absorbere vibrationer….

Begge produkter illustrerer vist meget godt værdien af stemplet “high-end”. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2024 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

High end strøm kabel:

Og lad mig her understrege at dette er ægte high-end. Det er faktisk selve indbegrebet af High-end. 

Samme firma havde iøvrigt også en High-end hi-fi pind, man kunne sætte på sin forstærker for at absorbere vibrationer….

Begge produkter illustrerer vist meget godt værdien af stemplet “high-end”. 
Det er ikke High End, det er høj røvet! LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2024 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

High end strøm kabel:

Og lad mig her understrege at dette er ægte high-end. Det er faktisk selve indbegrebet af High-end. 

Samme firma havde iøvrigt også en High-end hi-fi pind, man kunne sætte på sin forstærker for at absorbere vibrationer….

Begge produkter illustrerer vist meget godt værdien af stemplet “high-end”. 


"info følger!" - nå men så må man jo impulskøbe, og så bruge returretten, hvis ikke det hjælper på Ikea højttalerne.
Til top
Baudelaire Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2023
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baudelaire Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2024 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Nå, men altså fordi jeg spørger er når man gerne hvis have high end højttalere, ikke nødvendigvis kæmpe store gulv højtalere (i mit tilfælde) og ikke lige har til f.eks et sæt kef r3 meta, MONITOR AUDIO GOLD 100 5G, dali rubicon med mere, så var det jeg tænkte, hvad skal man som minimum hoste op med, sådan ca for at få noget rigtig godt der kan det meste, masser af detaljer,god bund og som kan spille højt hvis man har nok effekt, uden at højttalerne blir ulidelig at høre på eller bare bliver tynd og lys i lyden.

Har ikke lige den vildeste forstærker så et par Mofi Electronics sourcepoint 8 (ca 22000kr for et sæt), dynaudio special forty og ligende, passer ikke lige med hvad jeg har af forstærker

Det hænder at man kan anskaffe sig nogle Audio Note højtalere forholdsvist billigt. Jeg mener der er et par til salg i Kbh for cirka 30.000,- DKK brugt. Audio Note laver forskellige produkter i forskellige prisklasser og det er måske ikke alt der kan betragtes high end.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 141516
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu