recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gør Apple min iPad langsommere med vilje?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gør Apple min iPad langsommere med vilje?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2024 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Da jeg købe min Air 2 var den toppen af poppen. Nu går der mindst ét sekund før den overhovedet reagerer på, at jeg har trykket på noget.

Hvad foregår der?


Hvis du lige har installeret seneste patch (iPadOS 15.8.1) kan det måske løses med en genstart.
Men ellers er modellen fra 2014. Og opdateres ikke længere - bortset fra en sikkerhedspatch i ny og næ. Så måske er det bare tid til en nyere model :-)

Når ipadOS og systemdata tilsammen nu fylder 11GB udaf de 16GB min ipad har, siger jo alt.
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 335
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2024 kl. 21:33

Ikke fordi de 11GB til sammen er slemt, kunne du måske alligevel vinde lidt ved at nulstille den og få ryddet op i system data. 
Men din gamle iPad yder kun omkring 25% af den nuværende basis model som iPadOS må forventes at blive optimeret mod, så forvent ikke mirakler.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af archfrog archfrog skrev:

Synes også at min iPad 2018 er ved at være ret gumpetung, så jeg tænker, at Apple "kommer til" at lave opdateringer som er langt mere gearet mod nyere, stærkere processorer.  Der var jo en kæmpe skandale for 3-5 år siden, fordi Apple med vilje sænkede hastigheden på gamle iPad/iPhones fordi de mente at det ville beskytte batteriet bedre.  Ja, ja, jeg tror at det nemmeste er, at autoslukke enheden når der er gået 3 år siden købet, så kan man bedre være sikker på, at folk køber en ny...

Muligvis. Min iPad kører stadig med 15.4.1, som den blev leveret med og bliver ikke opdateret. De to gange jeg har opdateret tidligere iPads har det endt med stort set ubrugeligt udstyr.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 08:56
Har ikke en skid forstand på Apple, men er der slet ikke, ligesom i Windows, mulighed for at køre noget system-oprydning? I Windows er der også nogle Temp-mapper, man kan rydde op i, og i SoftwareDistribution (I Windows), kan man også tømme sin Download-mappe, når opdateringer er foretaget.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu