recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV går amok med TV vol
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV går amok med TV vol

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV går amok med TV vol
    Sendt: 01-Marts-2024 kl. 21:52
Ja så skete det igen. Har lige set X-faktor med anlægget tændt. Da jeg slukker forstærkeren igen, skruer Apple TV mit TV op på 100 i vol og det er højt med 140 watt i 15 højttalere. Jeg kan ikke skrue ned igen, da ATV konstant sender IR signal til vol op.

Der må være noget i CEC mellem TV og forstærker og ATV der driller. Nogen der ved om man kan indstille så den ikke går amok?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2024 kl. 22:26
Fedt! Og nu blev det lige omvendt, så ATV sender vol ned istedet for. Jeg har nemlig disabled den i indstillinger, det har den bare ikke opdaget, for den sender stadigvæk IR signaler til TV.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 19:30
Ingen der kan hjælpe?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 20:38
Desværre nej.
Har en meget nemmere løsning…… (Beo4 + Lintronic)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 22:21
https://discussions.apple.com/thread/253431980?sortBy=best

En simpel Google søgning giver ret mange hits. F.eks. Ovenstående. Mon ikke der er et fix?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

https://discussions.apple.com/thread/253431980?sortBy=best

En simpel Google søgning giver ret mange hits. F.eks. Ovenstående. Mon ikke der er et fix?
Det er netop reset muligheden med et trykke TV symbolet sammen med vol ned, der fjerner IR mod TV. Men det slukker helt for siri remoten, så der ikke kan skiftes mellem apps og kanaler inde i hver app. Og lige så snart der trykkes på en anden knap, så connectes den igen, og så har vi balladen.

Jeg er nødt til at anvende siri remoten til at navigere og finde det jeg vil se. Og samtidigt okser den løs med at skrue vol ned på nul på TV. Det er meget heldigt, for det er værre når den skruer vol op på 100.

Men så lægger jeg siri remoten i en boks, så den ikke kan sende de famøse IR vol koder til mit TV. Og så bruger jeg min remote til TV’et til at styre vol. ikke så hensigtsmæssigt, men desværre nødvendigt.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2024 kl. 09:31
Har du prøvet Apple Support? Altså oprette en sag på Apples hjemmeside, og få support til at ringe til dig. Det bruger jeg selv, når noget driller.

Venlig hilsen
KB
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2024 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Har du prøvet Apple Support? Altså oprette en sag på Apples hjemmeside, og få support til at ringe til dig. Det bruger jeg selv, når noget driller.

Tak Brixen! Nu virker det igen Big smile

Apple hjemmesiden hjalp. Først en genstart af apple TV boksen


Og så en genstart af siri fjbtj


Og så ind i menu og aktivere IR igen til TV vol
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2024 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Har du prøvet Apple Support? Altså oprette en sag på Apples hjemmeside, og få support til at ringe til dig. Det bruger jeg selv, når noget driller.

Tak Brixen! Nu virker det igen Big smile

Apple hjemmesiden hjalp. Først en genstart af apple TV boksen


Og så en genstart af siri fjbtj


Og så ind i menu og aktivere IR igen til TV vol


Jeg har oplevet den fejl flere gange. Hver gang lå der en opdatering på Apple TV'et, som ikke var installeret. Check lige om der ligger en opdatering, og så få den opdateret manuelt med det samme.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2024 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Har du prøvet Apple Support? Altså oprette en sag på Apples hjemmeside, og få support til at ringe til dig. Det bruger jeg selv, når noget driller.

Tak Brixen! Nu virker det igen Big smile

Apple hjemmesiden hjalp. Først en genstart af apple TV boksen


Og så en genstart af siri fjbtj


Og så ind i menu og aktivere IR igen til TV vol


Jeg har oplevet den fejl flere gange. Hver gang lå der en opdatering på Apple TV'et, som ikke var installeret. Check lige om der ligger en opdatering, og så få den opdateret manuelt med det samme.
Ok det checker jeg lige.

Jeg tænkte at CEC imellem TV og forstærker kan tricke ATV der jo også går på CEC. Når jeg tænder forstærkeren, blir der sort skærm et øjeblik. Og så går ATV et skridt tilbage, så jeg skal trykke på OK igen for at vise TV2 hovedkanal f.eks.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu