recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttalere/forstærker til "homegym"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højttalere/forstærker til "homegym"

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kamajoka Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2013
Sted: Horsens, Danmar
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamajoka Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højttalere/forstærker til "homegym"
    Sendt: 06-Marts-2024 kl. 10:34
Hej
Søger lidt inspiration til musikanlæg i vores "homegym".
Rummet er ca. 6,5 x 4 meter og har loft til kip. 
Ca. midt i rummet er der en bjælke på tværs i en højde på ca. 2,3 meter.
På denne bjælke kunne jeg godt tænke mig at montere 4 stk. højttalere - 2 som peger den ene vej og 2 den anden vej så hele rummet fyldes af dejlig musik, så man lige yder det ekstra Wink.
Har i forvejen en del Bluesound produkter i huset, så min første tanke var en Bluesound Powernode og 4 stk. små højttalere som f.eks. JBL Control 1 Pro med beslag på bagsiden. Men hvordan med 4 stk. højttalere og forstærker med kun et sæt højttalerudgange. Har forsøgt at Google omkring problemstillingen, men er ikke sikker på jeg helt forstår om det er muligt ved seriekobling - og hvordan gøres dette så?

Kunne også være en aktiv løsning.

Den nemme løsning er selvfølgelig at "nøjes" med 2xJBL og en Powernode, men man skal jo ikke altid gå efter det nemme Smile

Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2024 kl. 11:22
For de penge du er ved at poste i dette projekt kunne du i stedet købe en soundboks eller en soundboks go. I forhold til at spille rummet op med god bas til træning osv. så tror jeg faktisk ikke at du får en ret meget bedre løsning (selvom det ikke er god latin i hifi-kredse). Man må give soundboks, at de har fået lavet et produkt der fungerer rigtigt rigtigt godt til netop det formål de er designet til - høj indvolverende musik.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2024 kl. 13:17
Ikke jbl control 1 de ikke noget særligt og der er slet ikke nok bas til en hjemgym

Hvad er max pris ?


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu