recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips Hue + Google Home
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips Hue + Google Home

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips Hue + Google Home
    Sendt: 06-Marts-2024 kl. 13:41
Jeg har en Philips Hue BT pære jeg godt kunne tænke mig at styre via Google Home appen. Hvad jeg har læst mig til, burde de kunne "snakke" sammen.

Når jeg vælger at tilføje min pære, finder appen den ikke.

Er det noget særligt jeg skal være opmærksom på, der gør, at det ikke lykkes mig?



P.s. Jeg ville faktisk gerne oprette mit indlæg under fx "Smart hjem" eller lign. Det kunne måske være en idé til administrationen.


Redigeret af Guld medlem - 06-Marts-2024 kl. 13:55
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
007 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-December-2016
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 007 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2024 kl. 18:29
tror du skal have en Hue Bridge for at få det til at virke med Google, jeg kan fint styre det fra Google home
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2024 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af 007 007 skrev:

tror du skal have en Hue Bridge for at få det til at virke med Google, jeg kan fint styre det fra Google home
Det er meget muligt at du har ret. Jeg vil bare kun basere mine løsninger på BT, da jeg bor i en lille lejlighed hvor ingen afstande er større end ti meter, og vil ikke tvangsindlægges resten af livet til en bredbåndforbindelse med router og flere hubs der skal være strøm på 24/7.

Redigeret af Guld medlem - 06-Marts-2024 kl. 19:39
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2024 kl. 01:34
Hue-bridge kræves ikke, men uden bridge er dine muligheder for betjening stærkt begrænset.
Som jeg husker det, så er det kun tænd/sluk og dæmpning, der virker uden bridge.

Når du i G-Home appen under Enheder trykker på Tilføj, vælger du så Google Nest eller partnerenhed?
Har du tændt pæren og holdt telefonen i kort afstand fra den, når søgningen går igang?
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2024 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Hue-bridge kræves ikke, men uden bridge er dine muligheder for betjening stærkt begrænset.
Som jeg husker det, så er det kun tænd/sluk og dæmpning, der virker uden bridge.

Når du i G-Home appen under Enheder trykker på Tilføj, vælger du så Google Nest eller partnerenhed?
Har du tændt pæren og holdt telefonen i kort afstand fra den, når søgningen går igang?
Begrænset funktion er ok med mig. Den skal bare tænde og slukke via en bevægelsessensor

Jeg vælger Nest ved forsøg på parring.

Kan sarkens styre den via Hue appen, så det er ikke fordi den på nogen måde er defekt.

Årsagen til at jeg vil ha den på Google er, at den skal arbejde sammen med 

Shelly BLU Motion Sensor - Bluetooth bevægelsessensor



Redigeret af Guld medlem - 07-Marts-2024 kl. 14:57
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2024 kl. 01:37
Når du har pæren i Hue-appen, så behøver du ikke forbinde pæren til Google Home.

Du kan synkronisere de to apps og så vil pæren blive vist begge steder.

Om du så kan få en Hue-pære og en Shelly bevægelsessensor til at arbejde sammen aner jeg ikke. Jeg kender intet til Shelly.
Som oftest er det jo nemmest at holde sig til samme producent, når man skal have det til at fungere.
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2024 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Når du har pæren i Hue-appen, så behøver du ikke forbinde pæren til Google Home.

Du kan synkronisere de to apps og så vil pæren blive vist begge steder.

Om du så kan få en Hue-pære og en Shelly bevægelsessensor til at arbejde sammen aner jeg ikke. Jeg kender intet til Shelly.
Som oftest er det jo nemmest at holde sig til samme producent, når man skal have det til at fungere.
Tak for dit svar. Desværre kræver det, at tingene er koblet op til en hue-hub. Jeg dropper projektet.
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2024 kl. 11:29
Semi smart home for en “hund”. Bruger dem selv til alle mine lamper. Og købte dem faktisk pga frustration over at nyere boliger ikke har afbrydere på stikkontakter. Men faktisk lidt luxus at kunne styre al lyset fra sofaen Cool



Redigeret af Munch - 10-Marts-2024 kl. 11:34
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu