recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - trådløs google maps opstart kun ved brug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

trådløs google maps opstart kun ved brug

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: trådløs google maps opstart kun ved brug
    Sendt: 15-Marts-2024 kl. 09:46
Jeghar en golf sportsvan fra 2017 med Android auto, og købt en AAwireless dongle for at kunne bruge Google maps navigationen trådløst, det fungerer for så vidt udemærket, det eneste jeg ikke har fundet ud af, er hvordan jeg sætter Gps funktionen op til, kun at starte op når jeg bruger den.

Som det er lige nu, så starter Gps funktionen automatisk op, når jeg starer bilen, dette vil jeg gerne undgå, for ikke at bruge data når det ikke er nødvendigt.

Er der en herinde som kan give mig et praj om, hvordan jeg slår den automatiske opstart fra, så den først starter op når beder gps`en om at finde en adresse 
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2024 kl. 16:07
Du skal slå lokation fra på din telefon.

Hvordan du præcist gør det afhænger af hvilken telefon og hvilken Androidversion du har.

Du kan prøve at trække nedad på skærmens øverste del og derved komme ind i hurtigindstillinger og ellers skal du finde det under indstillinger.

Når du slår lokation fra, vil du ikke kunne bruge Google Maps, da appen skal vide hvor du befinder dig for at den kan bruges.
Der vil også være andre apps der ikke fungerer uden lokationsoplysninger.

Dataforbruget til GPS/Google Maps er forsvindende lille, så det er nok ikke bøvlet værd, at slå den til og fra.


Redigeret af Erik K - 15-Marts-2024 kl. 16:15
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2024 kl. 11:06
Ok tak for rådet
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2024 kl. 12:43
Man kan ikke slå den fra. Det er service Google har påtvunget.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2024 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Man kan ikke slå den fra. Det er service Google har påtvunget.

Hvordan kom du frem til den påstand?
Selvfølgelig kan man slå lokationsfunktionen fra på en androidtelefon. Google påtvinger dig ikke den service.

Det er nemt at gøre, men det medfører at flere apps, der har brug for at vide, hvor man er, ikke virker på en hensigtsmæssig måde.
Maps kan jo for eksempel ikke vise vej, når appen ikke får oplysning om, hvor telefonen befinder sig.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu