recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Global Connect, problemer med udbyder etc.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Global Connect, problemer med udbyder etc.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2024 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Aner ikke en kæft om Global Connect. Så pas!

De har så heller ikke noget at gøre med problemstillingen….. :-)


Klaus
Pas pas 
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2024 kl. 10:04
Jeg har fået installeret fiber fra Global connect i 2022 og har PT internet fra Bolig-net.
Jeg startede med Kviknet, uden problemer, men da de steg fra 279,- til 349,- skiftede jeg til bolignet til 289,-.

Jeg har haft de samme problemer med hastighed som du beskriver, det har hver gang været upload der har været værst (ca. 300Mb. jeg har 1000/1000Mb)
Efter adskillelige tests som du beskriver blev det fikset.
Det har vendt tilbage et par gange men er altid blevet fikset uden tekniker og det er nu længe siden sidst og køre stabilt nu.


Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2024 kl. 10:11
Tak for respons. Interessant at høre om dine samlignelige udfordringer med Bolignet.
Den første supporter jeg talte med, fortalte mig det var Global Connect der ejede nettet. Norlys sagde det var dem der ejer nettet, og den nuværende support hos Bolignet siger også at Norlys ejer fibernettet hos mig.
Steen
Til top
brafi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér brafi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2024 kl. 23:46
Hvis en operatør-A ejer et fibernet og operatør-B lejer sig ind, har operatør-B en forbindelse fra sit eget net til operatør-As netværk.
Denne forbindelse kan nemt være flaskehalsen for kunder til operatør-B...

En anden flaskehals kan også være at de(n) internetforbindelse som operatør-B har til omverden i sit eget netværk er overbelastet.

Selv har jeg haft en operatør som lejede sig ind på TDCs kobberkabler (VDSL) og der var tit problemer med hastigheden om aftenen.
TDC havde ikke problemer i deres netværk, men det havde min udbyder i den forbindelse der var mellem TDC og deres eget netværk.

ALT internet er "elastik i metermål"... Hvor mange kunder kan man presse ind på den mindst mulige forbindelse... ("Hvor lang kan en elastik trækkes")

Så hvis du har denne type problemer med en udbyder der lejer sig ind på en andens fibernet, så skift til den udbyder der ejer fiberen... De har bedst mulighed for at levere den hastighed du betaler for.
Og ja. Her hænger pris og kvalitet også sammen...

God jagt.
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2024 kl. 15:32
Tak for et godt indlæg
Steen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu