recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dab-radio med godt batteri
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dab-radio med godt batteri

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dab-radio med godt batteri
    Sendt: 03-April-2024 kl. 20:38
Jeg er faktisk i tvivl l det er det rette sted at slå spørgsmålet op.

Min moder har snart fødselsdag og hun ønsker sig en mobil dab-radio med et stort batteri.

Er der nogen af jer der har kendskab til en sådan, der samtidig har en god og klar lyd?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2024 kl. 22:15
PURE har aldrig skuffet på god lyd. Jeg er på min PURE radio nr 2 H6, men den laves ikke mere. Den har ren og dyb lyd som et mindre anlæg og kan spille højt. Og så tilkøbes et opladeligt batteri. Men du kan se hvilke der fåes her.


Så fandt jeg alligevel den transportable radio jeg har idag. Og den har opladeligt batteri (ekstra køb). Den spiller helt forrygende og er handy at tage med sig overalt.



Redigeret af Munch - 03-April-2024 kl. 22:21
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2024 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Jeg er faktisk i tvivl l det er det rette sted at slå spørgsmålet op.

Min moder har snart fødselsdag og hun ønsker sig en mobil dab-radio med et stort batteri.

Er der nogen af jer der har kendskab til en sådan, der samtidig har en god og klar lyd?


Problemet er, at "et stort batteri" ikke harmonier med digital radio.
De fleste digital (DAB+) radioer kan spille mellem 7-10 timer på enten indbyggede batterier eller 2 sæt AA batterier. Så det er det du skal forvente.

Lenco PDR-065 kan være et bud. Det er en DAB+ radio med indbygget battier og en ladestation, som man sætter radioen oven på, når den skal oplades. Der er store knapper til fire faste stationer og der er også en fjernbetjening med store knapper.

Den sælges til omkring 1100 kroner.


Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2024 kl. 14:11
Stort batteri (=lang batteritid), så skal hun købe en FM-radio!

Uanset om det er DAB eller FM, så laver Panasonic super vellydende "transistor-radioer", som også har en super modtagelse (lyd er ikke alt).

Redigeret af Flippo - 08-April-2024 kl. 19:24
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2024 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Stort batteri (=lange batteritid, så skal hun købe en FM-radio!

Uanset om det er DAB eller FM, så laver Panasonic super vellydende "transistor-radioer", som også har en super modtagelse (lyd er ikke alt).


Og det hjælper bare ikke ret meget, da de fleste radioer i dag er med digitale chipsæt, og deraf højere strømforbrug.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2024 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Stort batteri (=lange batteritid, så skal hun købe en FM-radio!
Ja en FM radio er god til at modtage P5 Wink 
Mvh. JørgenT
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2024 kl. 16:56
Hvad skal radioen bruges til, siden normal batteritid ikke kan klare det? Hvis det er fordi man frygter at strømmen svigter i lange perioder pga den usikre tid vi lever i, så er det en radio med både batteri og håndsving der skal bruges.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2024 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvad skal radioen bruges til, siden normal batteritid ikke kan klare det? Hvis det er fordi man frygter at strømmen svigter i lange perioder pga den usikre tid vi lever i, så er det en radio med både batteri og håndsving der skal bruges.


Ene og alene at hun er blevet gammel og ejn. 

Hun mindes sin gamle phillips radio fra 80'erne/90'erne der holdt batteri i en evighed.

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2024 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvad skal radioen bruges til, siden normal batteritid ikke kan klare det? Hvis det er fordi man frygter at strømmen svigter i lange perioder pga den usikre tid vi lever i, så er det en radio med både batteri og håndsving der skal bruges.


Ene og alene at hun er blevet gammel og ejn. 

Hun mindes sin gamle phillips radio fra 80'erne/90'erne der holdt batteri i en evighed.

Så må du ud at finde sådan en. Det vrimler med dem på nettet, kan det være den her?



Redigeret af Munch - 08-April-2024 kl. 19:22
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu