recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skærm til Apple TV Box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skærm til Apple TV Box

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2011
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skærm til Apple TV Box
    Sendt: 13-April-2024 kl. 21:45
Mit nuværende Nokia TV spiller elendigt sammen med Apple TV boks, så jeg er på udkig efter noget andet. Hvad er et godt valg i størrelsen ca. 42”. 

Det skal udelukkende bruges som skærm til Apple TV boks, og det anvendes i en udlejningssommerhus, så jeg vil gerne have en løsning som er super nemt at betjene og spiller optimalt sammen med Apple TV boksen. Det skal være hurtigt klar og tænde automatisk når Apple TV boksen tændes. Ideelt set kan man slå tuner og andet fra, så det virker som en dum skærm. Der kun kan vise signalet fra Apple TV boksen og ikke andet. Vigtigt at man ikke kan fare vild i underlige menuer eller smart TV funktioner. 

Nogen der har et bud på hvad jeg skal have, så det bliver så let og simpelt at anvende med Apple TV boks?



Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2024 kl. 23:33
Alle TV der har hdmi kontrol kaldet CEC, kan tænde sammen med Apple TV. Apple remoten styrer tænd/sluk og vol på TV og er den eneste der skal bruges. Du gemmer remoten til TV væk, så de ikke roder i menuerne.

Redigeret af Munch - 13-April-2024 kl. 23:35
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2011
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2024 kl. 01:27
Det er jeg klar over. Men det virker ikke lige godt på alle TV. Mit Nokia Android TV er håbløst langsom og skifter tilbage de første 3-5 min efter det er tændt. Så hvor virker det problemfrit. Det skal ikke starte op på en eller anden smart TV menu, hvor man så skal skifte væk fra. Det skal virke med det samme og starte op på HDMI indgang med Apple TV og ideelt ikke kunne skiftes væk derfra når en lejer fumler med fjernbetjeningen. 

I privaten har jeg et gælder Panasonic som er sat i hotel mode - det virker glimrende. Og fjernbetjeningen fra TV’et styrer det hele. Den lille dims fra Apple Boxen kan min ældre tyske sommerhusgæster ikke finde ud af. Så pointen er at de skal have streamingen som ligner flow-TV så meget som muligt (more TV, Waoo TV eller Telia). Her er Apple boxen fin, med opstart og fejlkilder skal minimeres




Redigeret af chjeppe - 14-April-2024 kl. 08:26
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2024 kl. 11:18
Et TV fra Panasonic, Philips eller Samsung kan sikkert det du har brug for. Jeg synes også størrelsen på ATV remoten er drøn irriterende. Men hvis du vil begrænse gæsternes mulighed for at gå ind i TV menu, så skal de kun ha remote. 

Når man streamer, er det ikke flow TV. De skal kunne vælge apps på ATV for at se TV kanaler. Ellers er det en anden løsning du skal have.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2011
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2024 kl. 15:09
Hvis jeg fx køber dette:

Får jeg så en løsning som 
1) lyn hurtigt er klar til brug fra man trykke tænd på fjernbetjeningen?
2) Vil jeg evt. kunne bruge MoreTV/MinistraPlayer App direkte på Smart TV i stedet for via Apple TV
3) Kan jeg sætte det i “hotel mode” eller lignende, så det er låst til at virke som skærm til Apple TV?

Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2024 kl. 22:05
Hvorfor installerer du ikke bare apps’ene direkte på dit Nokia Android TV?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2024 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af chjeppe chjeppe skrev:

1) lyn hurtigt er klar til brug fra man trykke tænd på fjernbetjeningen?

Det er fåtallet af tv jeg har set, der starter hurtigt.

Mit eget Sony gør…


Har du overvejet at flytte dit Panasonic i sommerhuset og så ellers opgradere hjemme?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2011
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2024 kl. 06:08
Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

Hvorfor installerer du ikke bare apps’ene direkte på dit Nokia Android TV?
Det er præcis det jeg gør i dag og grunden til jeg købt det oprindeligt. 

Men det kører elendigt. Opstartsprocessen er langsom og det tager 3-5 min før TV’er reelt er funktionelt. Menu med apps dukker op efter ca. 1 min, og så tror man at det er klar, og mine lejere begynder at trykke på fjernbetjeningen. Der sker dog intet, men alle tastetrykkene ligger i kø og efter 20-30s begynder TV så at udfører dem. Reelt skal man tænde og lade være med at rør noget i 3-5 min. Så kan man starte fx MinistraPlayer app’en til moreTV og så virker det fint. Så jeg skal bruge noget andet, som bare spiller fra start. 



Redigeret af chjeppe - 15-April-2024 kl. 06:16
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2011
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2024 kl. 06:13
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er fåtallet af tv jeg har set, der starter hurtigt.

Mit eget Sony gør…
Det er derfor jeg søger hjælp til at finde det rette. Jeg har også overvejet om jeg bare skal købe en stor PC-monitor til Apple TV boksen, men ved ikke om der reelt dur som skærm



Redigeret af chjeppe - 15-April-2024 kl. 06:16
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2024 kl. 08:31
Monitorer er typisk dyrere og har sjældent højttalere indbygget. Hvis de har, så er de ikke særlig gode. Jeg synes at du skal satse på et TV.

Alle nyere TV-skærme fra velkendte mærker har HDMI CEC, som er det system, der gør, at TV'et kan styres via en boks som Apple TV. Apples fjernbetjening sender dog typisk infrarød kode, når TV'et er slukket, for at vække det, og infrarød for at styre lydstyrken på TV'et, så det virker efterhånden ret universelt på tværs af mærker.

På Flatpanels-redaktionen bruger vi hhv. LG og Sony TV til det scenarie, du ønsker. Her har vi dog også andre bokse end Apple TV sat på, f.eks. PlayStation og Xbox. Så skifter tingene selv rundt mellem HDMI-porte på TV'et, afhængigt af, hvad der tændes.

Du bør dog også kunne bruge andre velkendte mærker. LG og Samsung er begyndt at vise deres egen Smart TV menu hver gang man tænder TV'et, men det kan deaktiveres i selve TV'ets menuer.
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2011
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2024 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

LG og Samsung er begyndt at vise deres egen Smart TV menu hver gang man tænder TV'et, men det kan deaktiveres i selve TV'ets menuer.

Mit Nokia har også HDMI CEC. Dets egne smart TV spænder bare ben for brugeroplevelsen de første 3-5 min. Tænker ovenstående betyder jeg skal holde mig fra LG og Samsung, så. Vil kigge på Sony istedet. 


Redigeret af chjeppe - 15-April-2024 kl. 09:33
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2024 kl. 09:44
Det er nemt at deaktivere, så jeg synes ikke det bør være en dealbreaker.

Dit nuværende Nokia TV, er det med Android TV-styresystem? Det kører Sony, Philips og TCL også (Google TV, men det er basalt set det samme som Android TV), så afhængigt af, hvad der driller på Nokia TV'et, kan det være det samme hos nogle af de andre med Google TV.

Men igen, vi bruger selv LG og Sony til samme formål og det spiller.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu