recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Port på skærm er måske død
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Port på skærm er måske død

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Port på skærm er måske død
    Sendt: 14-April-2024 kl. 10:17
Jeg har en AOC 49" AG493UCX2 skærm.

Normalt kører jeg min Mac Mini M1 via USB-C til skærmens USB-C port og her kører jeg 5120x1440 opløsning. Derudover bruger jeg et HDMI stil til at koble min arbejdslaptop på når regnearkene er tilpas store :-) Her kører den 3840x1080.
Jeg har haft skærmen siden februar 2022 så nu er garantien naturligvis udløbet når problemerne kommer. 
I går under oprydning fandt jeg en gammel computer som jeg koblede til HDMI kablet for lige at tjekke om maskinen stadig virkede og det gjorde den. Men lige siden har jeg ikke kunnet få hul igennem til min Mac Mini via USB-C. Jeg har prøvet at skifte kabel uden held og jeg har tjekket mine USB-C porte på min Mac Mini samt tilhørende dock og de virker alle. 

Så hvad filan er der galt? Skærmen har aldrig været hurtig til at skifte mellem USB-C og de andre porte (1 x DP, 3 x HDMI) men det har da virket. 
Er det porten som er stået af og et det overhovedet noget man kan reparere? og kan det svare sig? 

pft for input.
.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2024 kl. 11:21
Har du koblet til en hdmi port mens der var strøm på TV. Så kan det være derfor det ikke virker mere.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2024 kl. 11:45
Ja jeg har koblet HDMI på mens monitoren var tændt. 

Normalt skal man gerne kunne skifte mellem de enkelte kilder mens den er tændt, ligesåvel at skærmen også kan deles i 2 og vise indhold fra 2 kilder på en gang.

Men er den så brændt af nu eller?

og hvor går man hen og få sådan en repareret? garantien udløb for 2 måneder siden og forhandleren er kun behjælpelig med reklamationssager.
.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2024 kl. 12:48
Ja ved fysisk skift af hdmi stik forbindelse, skal strømmen tages fra. Det skal det på et TV, jeg ved ikke med en monitor om det er helt det samme, men det tror jeg det er. Så det kan være hdmi boardet er brændt af.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2024 kl. 13:46
Tak, men HDMI fungerer jo fint,  det er usb-c som ikke fungerer... men okay det er nok samme board 
.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2024 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Tak, men HDMI fungerer jo fint,  det er usb-c som ikke fungerer... men okay det er nok samme board 

Du skriver jo i et indlæg, at du har koblet HDMI på mens skærmen var tændt...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2024 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Tak, men HDMI fungerer jo fint,  det er usb-c som ikke fungerer... men okay det er nok samme board 
Ja begge stik forbindelser er det digitale domæne, så det er sandsynligvis samme board.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2024 kl. 14:47
OK tak Munch.   Så kommer der nok snart en lettere defekt skærm til salg her på siden :-)
.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2024 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

OK tak Munch.   Så kommer der nok snart en lettere defekt skærm til salg her på siden :-)
Hvis du er i nærheden af en Repair Cafe, kan de måske fejlsøge og fortælle om det kan betale sig at reparere.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu