recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chat-gpt til børn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chat-gpt til børn

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chat-gpt til børn
    Sendt: 19-April-2024 kl. 18:06
Min søn vil meget gerne prøve chatgpt og hans far har ikke sat sig sig ind i det rigtigt.
Så jeg ved ikke engang om det er chatgpt det kaldes, han vil gerne “designe” billeder og i den dur.
Kan man det i børnehøjde og på dansk?
Koster det noget?

Han er knap 10 til info
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2024 kl. 19:50
Ja jeg har selv prøvet en gratis version med max 5 forsøg, ellers skal man registreres. Jeg fandt et sted hvor du kan læse mere om hvad det er og hvordan du kommer igang, det er ret sjovt.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2024 kl. 22:56
Jeg har testet både Chtgpt og Gemini og jeg er ikke imponeret. Alle svar skal tages med et stort gran salt, men til visse ting er de ganske gode/praktiske, så det skal nok blive betydeligt bedre.

Ingen af dem er Apple-apps, men findes på nettet.
Begge forstår dansk og er gratis. De er ikke designet til børn, men kan sagtens bruges af dem, dog er 10 år i underkanten, men kan vel gå an.

Chatgpt er forholdsvist god til at komme med relevante svar, når det drejer sig om overordnete ting, men er spørgsmålene mere specifikke/tekniske og man forventer korrekte detaljerede svar, så er de ofte decideret forkerte og selv om man prøver at lede den på rette spor, så ender det ofte i det rene ævl.
Den kan ikke svare på ting, der ligger kortere end to år tilbage i tiden.

Jeg har også testet Gemini. Resultatet er nogenlunde det samme, den kan dog også svare på helt nye ting og så har jeg ikke fået forkerte svar, men de er heller ikke særligt specifikke.
Fordele ved Gemini er, at man kan sætte et billede ind og få en forklaring på, hvad det er (dog ikke billeder af mennesker/legemsdele, da Google har valgt dette fra af hensyn til personbeskyttelse) og desuden så kan man også tale til den i stedet for at skrive. Dette kræver selvfølgelig en mikrofon eller at man bruger telefon/tablet.

Ingen af de to kan "designe" billeder, så til det brug egner de sig ikke.


Redigeret af Erik K - 19-April-2024 kl. 23:03
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6628
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2024 kl. 11:54
Hvis han vil lave billeder, så prøv Adobe Firefly. Den forstår dansk. 


Venlig hilsen
KB
Til top
birddog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér birddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2024 kl. 13:43
Jeg bruger midjourney til at lave billeder. 

Fungere efterhånden super godt.
Den forstår godt dansk men engelsk er bedre,
Men man kan så lige gå vejen igennem Google translate først. 


Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 335
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2024 kl. 17:39
ChatGPT betalt version er fin til at lave billeder, har ikke lige prøvet med at indtale prompt’en til billeder men tænker også det virker.
Midjourney er også god når man først lige er kommet igennem opsætningen, hvis serverne ikke er belastede kan man også få lov at lave nogle uden at betale.
Microsofts copilot er nok den nemmeste måde at komme igang og kan lave billeder uden betaling, kører på ChatGPT’s system så man kan jo starte der inden man kaster sig over betaling
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu