recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Linux - flere brugere...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Linux - flere brugere...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Linux - flere brugere...
    Sendt: 21-April-2024 kl. 14:10
Er flere begyndt at bruge Linux i stedet for Apple eller Windows? Fordi, når der er opdateringer til Linux, så skal man enten blot lade den stå i et par timer, eller finde en hurtigere opdaterings-server, før man går i gang med at opdatere. Ellers, vil den komme med en fejlmeddelelse, som jeg ikke lige har indholdet af.

Dette synes jeg ikke, at man skulle tidligere. Eller, er min Linux Mint ved at trænge til en geninstallering? 

Har den blot som en reserve, for hvis min Windows 10 ikke vil mere, en dag...


Redigeret af mnielsen - 21-April-2024 kl. 14:11
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2024 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:


Har den blot som en reserve, for hvis min Windows 10 ikke vil mere, en dag...


Så opgraderer du da bare til Windows 11Wink.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2024 kl. 20:28
Jeg ved ikke om man kan kalde det begyndt at bruge linux når jeg lavede skiftet for ca 15 år siden, i så fald er jeg ihvertfald godt og grundigt begyndt.. Smile

Det der med at geninstallere er i min erfaring ikke noget man behøver med linux, den installation jeg bruger på pc'en her er fra 2014 og still going strong, selv om jeg har skiftet hardware undervejs og jeg løbende har opdateret. Selv hvis den version af et styresysten du bruger er gået af mode, er der stortset altid en mulighed for at skifte til en nyere version uden at starte forfra.

Jeg havde en bærbar der havde samlet støv i nogle år, så da jeg hev den frem fra skuffen for et års tid siden kunne jeg i første omgang ikke opdatere den, da opdateringsserveren ikke længere havde så gamle opdateringer liggende. Frit fra huskeren kørte den ubuntu 18 som havde haft end of life og end of support for nogle år siden. 

Lidt googling senere fandt jeg ud af, at jeg kunne ændre et link i en tekst fil fra den nuværende support server til en arkiv server, opdatere min 18'er til så ny som det nu var muligt og efterfølgende skifte tilbage til den officielle server og lave en opgraderiong fra ubuntu 18 til ubuntu 20 og efterfølgende til ubuntu 22, så nu er den igen "moderne"..

Den der med opdateringen kan jeg ikke lige nikke genkendende til, jeg synes det plejer at tage 3-5 minutter fra jeg vælger at opdatere til den er done.


Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2024 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Jeg ved ikke om man kan kalde det begyndt at bruge linux når jeg lavede skiftet for ca 15 år siden, i så fald er jeg ihvertfald godt og grundigt begyndt.. Smile

Det der med at geninstallere er i min erfaring ikke noget man behøver med linux, den installation jeg bruger på pc'en her er fra 2014 og still going strong, selv om jeg har skiftet hardware undervejs og jeg løbende har opdateret. Selv hvis den version af et styresysten du bruger er gået af mode, er der stortset altid en mulighed for at skifte til en nyere version uden at starte forfra.

Jeg havde en bærbar der havde samlet støv i nogle år, så da jeg hev den frem fra skuffen for et års tid siden kunne jeg i første omgang ikke opdatere den, da opdateringsserveren ikke længere havde så gamle opdateringer liggende. Frit fra huskeren kørte den ubuntu 18 som havde haft end of life og end of support for nogle år siden. 

Lidt googling senere fandt jeg ud af, at jeg kunne ændre et link i en tekst fil fra den nuværende support server til en arkiv server, opdatere min 18'er til så ny som det nu var muligt og efterfølgende skifte tilbage til den officielle server og lave en opgraderiong fra ubuntu 18 til ubuntu 20 og efterfølgende til ubuntu 22, så nu er den igen "moderne"..

Den der med opdateringen kan jeg ikke lige nikke genkendende til, jeg synes det plejer at tage 3-5 minutter fra jeg vælger at opdatere til den er done.



Takker for svar! Det er gerne Firefox-opdateringen, som er SÅÅÅÅÅ sløv til at komme igennem, hvis jeg bare indtaster adgangskoden for at opdatere. Og den fylder jo ikke alverden. Alle andre opdateringer ryger lige ind.

Kan godt se på Linux' forum, at det er et generelt problem. Der anbefales det at skifte til en hurtigere opdaterings-server. Det virker da også, når jeg gør det, men ellers, lader jeg den blot i stedet stå og tænke over tingene i et par timer, inden jeg gør noget... Så downloader den bare i baggrunden. Men førhen, røg opdateringerne bare ind i hurtigt tempo. Det er Linux Mint, jeg har på den.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu