recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvivlsom billedkvalitet via 4k på mon skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tvivlsom billedkvalitet via 4k på mon skærm

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tvivlsom billedkvalitet via 4k på mon skærm
    Sendt: 28-April-2024 kl. 10:07
Jeg streamer via mit Philips indbyggede app. I går gik jeg igang med den nye version af Shogun på Disney+ (den er opgivet til at være i 4k). Billedkvaliteten skuffede mig en del, den var ikke knivskarp som jeg havde forventet. Jeg mener at når man benytter Philips app/indbyggede Chromecast, så kan det ikke blive bedre.
Tager jeg fejl, er mit tv for ringe, får jeg bedre billede ved at købe en ny Chromecast med 4k?

Mit tv er Philips model 50PUS8804/12
Steen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2024 kl. 11:08
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3311
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2024 kl. 13:11
Ved nu heller ikke om jeg er fan af den måde man har valgt at skyde de optagelser på, men man har til tilsyneladende benyttede sig Hawk Class X Objektiver, de har relativ stor forvrængning ved maksimal blændeåbning etc. Sagt på en anden måde, de objektiver giver skarp fokus i center på nær optagelser og uskarphed på det omkringliggende, men man får også masser af lys da de er ret hurtige objektiver til scener med lav belysning og dem er der rigtig mange af i den serie.

Man får i hvertfald en masse bokeh på den måde, jeg kan godt se hvad man vil men er ikke fan af teknikken.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2024 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Billedkvaliteten skuffede mig en del, den var ikke knivskarp som jeg havde forventet.


Det er nok et spørgsmål om at du har haft de forkerte forventninger. Jeg har set første afsnit, og det er rigtig nok meget grynet og med mindre fokus i hjørnerne, men det er med vilje, og det er stadig et skarp billede, der hvor det er meningen det skal være skarpt.

Prøv noget af det andet indhold på Disney+, og se om ikke det ser ud som forventet. F.eks. en Marvel-film.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2024 kl. 19:04
Mit Philips oplyser nedenstående, og jeg benytter fladskærmens app til at afspille streaming - så mit spørgmål er om det vil gøre nogen forskel at tilslutte en Google Chromecast 4K?
(Og i øvrigt, hvad er ISF-kalibrering, som Philips skriver om, men ikke forklarer?)

Hvis du ser HDR-programmer - programmer, der er optaget i HDR - er der ingen grund til at opskalere til HDR, og betjeningselementet til HDR-opskalering er ikke tilgængelig. TV'et vil automatisk skifte til HDR-tilstand med indikation.

TV'et understøtter følgende HDR-formater: Hybrid-Log Gamma, HDR10, HDR10+ og Dolby Vision, men det afhænger af tilgængeligheden af disse HDR-formater hos indholdsudbydere.

HDR-opskalering

Indstillinger > Billede > Avanceret > Kontrast > HDR-opskalering.

Vælg Til for at øge billedets lysstyrke og kontrast. Billedet er meget lysere og har en højere kontrast mellem lysere og mørkere områder. HDR-opskalering holder farverne dybe og mættede. Ikke til rådighed, når videoindhold understøttes af HDR.

HDR Plus

Indstillinger > Billede > Avanceret > Kontrast > HDR Plus.

Vælg HDR Plus for at få den fineste kontrast- og lysstyrkeeffekt.

Redigeret af isteen - 28-April-2024 kl. 19:06
Steen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2024 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Mit Philips oplyser nedenstående, og jeg benytter fladskærmens app til at afspille streaming - så mit spørgmål er om det vil gøre nogen forskel at tilslutte en Google Chromecast 4K?


Når kildematerialet ("filmen") er "ringe optaget", gør det ingen forskel at køre en anden dims at afspille den gennem - det bliver ved med at være ringe.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 28-April-2024 kl. 20:35
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2024 kl. 20:26
Shogun er ikke ringe optaget; det er meningen at den skal se sådan ud. Jeg mener absolut heller ikke at den ser dårlig ud. Nogle tror bare at 4K skal være lig med et billede der er syleskarpt og rent som nyfalden sne. Sådan er det bare ikke alle der vil have deres film og serier til at se ud.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2024 kl. 20:35
Okay, jeg har rettet fra ringe optaget til "ringe optaget", da det er med fuldt overlæg at den er sådan :-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2024 kl. 07:14
4K-streaming fra Disney+ burde virke på din Philips-model. Gennem tiden har der dog været mange problemer med Disney+ appen til Android TV, hvor 4K i kortere eller længere perioder ikke virker af ukendte årsager, indtil en ny opdatering af appen fikser det, for så senere at bryde det igen. Det er i Disneys ende, at den er gal.
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2024 kl. 11:14
Lyder rigtigt, dagen før kunne jeg nemlig slet ikke ligge ind på Disney+ via appen
Steen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu