recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 65" til konsol spil og streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

65" til konsol spil og streaming

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 65" til konsol spil og streaming
    Sendt: 28-April-2024 kl. 20:05
Jeg overvejer at endelig udstifte mit alrende fullHD TV ud med et moderne 4K TV. Som det nok er åbenlyst skifter jeg ikke ofte, og vil hellere gå efter et jeg er glad for i en del år.

Det skal bruges til konsol spil PS5/Xbox Series X samt streaming fra diverse tjenester, men ingen flow TV. Planen er at køre konsoller m.v. gennem en receiver (der fatter at sende VRR m.v. igennem) og videre op i TV'et.

Jeg har kig på et par stykker som alle ligger meget tæt hvis man læser rtings.com eller herinde

Samsung S90D/S95D

Jeg forstår der stadig er panel lotteri på 90D, men hvor meget betyder forskellen  i praksis? eller spurgt på en anden måde hvor meget dårligere bliver det hvis jeg får det forkerte panel?

Jeg kunne selvfølgelig opgradere til 95D, men er ikke super vild med at have en den ekstra boks i mit TV møbel



LG G eller C serien

Er det værd at vente på C4/G4? ikke fordi jeg har travlt, men mere om de er de ekstra penge værd

Sony A95L

Umiddelbart den jeg lændte mig mod ingen jeg gik igang med at kigge mest fordi det nok er der jeg længst kan klare mig uden chromecast/Apple TV medmindre LGs nye opdaterings politik går godt. Det er indtil videre stadig den der får har reference-prisen.

Den er dog noget dyrere end de andre muligheder, selv deres start priser taget i betragtning og jeg ved ikke helt om det er pengene værd

Hvad skal man dog vælge?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2024 kl. 20:34
Da jeg skiftede tv sidst, købte jeg Sony A95K.

Det har jeg ikke fortrudt........ Det er godt nok et lækkert tv, med yderst lækkert billede og en ganske okay lyd, via sine "panelhøjttalere".

Sony er sikkert det dyreste, men i mine øjne også det fedeste.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2024 kl. 07:27
Hvis du får det "forkerte" panel (LG Displays WOLED) med S90D, så får du stadig en super skærm, men du har betalt overpris. Så kan du lige så godt købe f.eks. Philips OLED708 eller LG C3, med mindre det er noget meget specifikt hos Samsung, der lokker.

Ud over den eksterne boks til S95D, så husk også, at den har mat skærmbelægning. Det har både fordele og ulemper.

Vi tester snart LG C4 og G4 på Flatpanels, hvor vi kommer til at perspektivere ift. sidste års modeller.

Mht. Sony A95L, så er det er en virkelig lækker skærm og den får senere en opdatering med 2024-funktionerne fra Sony: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1713520533
Prisen er dog høj. Fra mit perspektiv er det ofte de sidste procenter, man betaler mest for, så jeg tror det er den måde, du skal anskue det. Hvis man er villig til at give det, så synes jeg, det er prisen værd. 

Til alle skærmene vil min anbefale være at bruge Apple TV 4K eller en UHD Blu-ray afspiller for at få det optimale ud af skærmene, hvis du køber/lejer film foruden abonnementsstreaming. Forskellen på at købe/leje film i Apple TV appen på Apple TV 4K kontra Apple TV appen, der er indbygget i diverse TV-skærme, er, at bitraten er markant højere, når det gøres på Apple TV 4K boksen. UHD Blu-ray siger sig selv, men dog en dyrere hobby.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu