recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony tv mister wifi forbindelsen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony tv mister wifi forbindelsen

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony tv mister wifi forbindelsen
    Sendt: 03-Maj-2024 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Min Sony mistede også wifi-forbindelsen... så satte jeg et Ethernet-stik bagi: Nul udfaldSmile


Mit Sony kan hverken holde Wifi eller kablet forbindelse og jeg har forsøgt med forskellige kabler, samt testet dem med en kabeltester. Det er et kendt problem med Sonys tv og det virker ret tilfældigt hvem der render ind i problemer. De sidste 5-6 år er der skrevet om det og Sony har mig bekendt stadig ikke nogen løsning.

Ved mit tv gik det galt efter ca. 3 år. Da jeg har et Shield koblet til begge mine TV, er det dog ikke noget der generer mig, så derfor har jeg ikke gidet finde ud af om der eksisterer løsning nu, selvom jeg tvivler da der ikke længere kommer opdateringer til den model jeg har.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 995
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2024 kl. 15:32
Har du prøvet alle Sony's anbefalinger?


Har læst om andre, der havde nytte af Power Restart.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2024 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Dine billede indstillinger forsvinder IKKE ved opdateringer! Men jeg ville nok smide et kabel i når du opdaterer, så intet går galt der. 

Tak.

Sjovt nok, mister det aldrig forbindelsen mens det bliver brugt. Kun når det har været slukket.


Redigeret af kaizer - 02-Maj-2024 kl. 15:26
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2024 kl. 15:08
Dine billede indstillinger forsvinder IKKE ved opdateringer! Men jeg ville nok smide et kabel i når du opdaterer, så intet går galt der. 

Redigeret af Mr. Claude - 02-Maj-2024 kl. 15:12
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2024 kl. 18:23
Brug ethernet kabel i stedet, så er forbindelsen hele tiden stabil og prøv også lige at slukke din router i 10 sek og genstart den men tv er tændt og på. Så se om ikke det holder og gør det ikke det, så brug et kabel i stedet for. Smile

Redigeret af javilha - 01-Maj-2024 kl. 18:23
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6081
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2024 kl. 13:48
Min Sony mistede også wifi-forbindelsen... så satte jeg et Ethernet-stik bagi: Nul udfaldSmile
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2024 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Tænker det enten er dårligt wifi eller Sony tv’et.

Wifi er pivringe i mit eget Sony tv, så har slået det fra.

Jeg tror umiddelbart ikke wifi fejler noget. Jeg har 300/300. Måler typisk 280/280 på iPad og telefon. Tv’et måler 242/164. 

Det skulle være rigeligt. 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2024 kl. 10:31
Tænker det enten er dårligt wifi eller Sony tv’et.

Wifi er pivringe i mit eget Sony tv, så har slået det fra.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2024 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er ikke første gang, at jeg hører om problemet på Sony TV og jeg er ret sikker på, at i hvert fald nogle af de personer, der har klaget over det, har ejet XF9005 modellen. Der var vist noget med, at det er kommet efter en firmware-opdatering, men jeg er ikke helt sikker. Prøv at se om en Google-søgning måske afslører noget.

Tv’et er aldrig blevet opdateret. 

Jeg har været nervøs for om mine billedindstillinger forsvandt ved opdatering.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2024 kl. 09:13
Det er ikke første gang, at jeg hører om problemet på Sony TV og jeg er ret sikker på, at i hvert fald nogle af de personer, der har klaget over det, har ejet XF9005 modellen. Der var vist noget med, at det er kommet efter en firmware-opdatering, men jeg er ikke helt sikker. Prøv at se om en Google-søgning måske afslører noget.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2024 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Findes der eventuelt indstillinger for standby i TV'et? Noget a la om det går i dyb standby eller dvale-tilstand.

Der er jo nogle øko indstillinger. Den kan stilles til lav, høj eller fra. Jeg formoder det har noget med strømforbruget at gøre. 

Den står normalt i lav, men som forsøg for at afhjælpe wifi problemet har jeg haft den slået fra. Det gjorde ingen forskel.

Ind i mellem har tv’et også problemer med finde 5Ghz signalet. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2024 kl. 08:01
Findes der eventuelt indstillinger for standby i TV'et? Noget a la om det går i dyb standby eller dvale-tilstand.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu