recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Praktiske spørgsmål ved TV køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Praktiske spørgsmål ved TV køb

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Praktiske spørgsmål ved TV køb
    Sendt: 02-Maj-2024 kl. 16:15
Jeg har et par praktiske spørgsmål i forbindelse med køb af mit nye TV

Det er det første TV jeg skal have op at hænge på væggen, og jeg er ingen handyman så jeg skal ikek have forsøgt mig med at sætte vægbeslag op. 
Jeg kan se elgiganten tilbyder det og har selv fundet http://homesetup.dk/. Er der nogen der har erfaringer med deres services eller kan anbefale andre?

Med hensyn til kalibrering så ser jeg elgiganten (foretrækker fysisk ) skriver om det på deres sider men jeg kan ikke umiddelbart komme det i kurven. 
Nogen der har erfaringer med deres kalibrerings service? 
Hvis de laver en dårlig kalibrering så kan jeg vel altid nulstille det?
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2024 kl. 16:36
Måske relevant at vide, hvor du bor, hvis man skal komme med anbefalinger - eller evt. en forumbruger som kan hjælpe.
Til top
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2024 kl. 17:27
Gladsaxe området
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2024 kl. 05:41
Mht. kalibrering, hvilke TV-modeller kigger du så på?
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2024 kl. 08:27
Jeg følger lige med her, har samme spørgsmål, med LG C3 og LG G3.

Stoler ikke helt på elgiganten eller power gør arbejdet godt nok.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2024 kl. 09:03
I kan finde en oversigt over kalibreringsforslag – blandt andet til LG C3 og G3 – for de skærme, som vi har testet på Flatpanels her: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1439453137
Til top
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2024 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Mht. kalibrering, hvilke TV-modeller kigger du så på?

Sony A95L Smile
Til top
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2024 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

I kan finde en oversigt over kalibreringsforslag – blandt andet til LG C3 og G3 – for de skærme, som vi har testet på Flatpanels her: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1439453137

Måske et dumt spørgsmål, I det jeg kan læse fra elgiganten snakker de om at lave 1 SDR og 1 HDR kalibrering. Siden du linker til ser en til kun at være en. Skal den bruges på begge eller er der noget jeg har misforstået?
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 904
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2024 kl. 15:35
Hvorfor kan man ikke købe et tv uden smart (monitor)?
Der var engang et kickstarter projekt med et, ved ikke om det er dødt nu,
har ikke linket til det.
//Guldhammer
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2024 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Hvorfor kan man ikke købe et tv uden smart (monitor)?

Fordi det er der intet salg i.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2024 kl. 07:42
Oprindeligt skrevet af Lynggaard Lynggaard skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

I kan finde en oversigt over kalibreringsforslag – blandt andet til LG C3 og G3 – for de skærme, som vi har testet på Flatpanels her: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1439453137

Måske et dumt spørgsmål, I det jeg kan læse fra elgiganten snakker de om at lave 1 SDR og 1 HDR kalibrering. Siden du linker til ser en til kun at være en. Skal den bruges på begge eller er der noget jeg har misforstået?

Vores kalibreringsforslag vedrører SDR, men i selve testen kan du også se vores forslag til, hvilken billedprofil, der er mest præcis til hhv. HDR10 og Dolby Vision.

Sony A95L er et herligt TV, så det kan jeg godt forstå du er lun på.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu