recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon X2800H, X3800H eller X4800H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon X2800H, X3800H eller X4800H

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denon X2800H, X3800H eller X4800H
    Sendt: 03-Maj-2024 kl. 13:18
Jeg er ved at vælge ny  sorround receiver fordi jeg har brug for en der forstår de nye HDMI standarder til PS5, XBox m.v

Jeg har kigget på Denon efter anbefaling fra hifi klubben men de to butikker jeg har dog fået forskellige råd

De har alle samme HDMI features så det er mest et power spørgsmål

4800H er bestemt lækker men tror jeg køber for dyrt for mit behov

Den skal pares med 

  • 2x B&W CM9 (Højre/venstre), 
  • B&W HTM72 S3 (center) 
  • Sony A95L TV

Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2024 kl. 14:39
Uden at have sat mig ind i hvad de forskellige receiver tilbyder/ eller har af muligheder, andet end selve udgangseffekten etc, er de mere mindre ens?

Så fald, vil jeg tage en af de mindre modeller og så købe nogle separate effektforstærker "evt. brugt" til L C R, i hvert fald til L og R, da dine CM9 kræver en hel del strøm for spille til fulde så vil jeg tage den mulighed med i dine overvejelser.

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1370
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2024 kl. 14:47
Med de B&W højttalere du har, vil jeg mene X2800H er for lille.  Tror X3800H vil være tilstrækkelig . Men denne vil du, hvis behovet opstår også kunne sætte en effektforstærker foran.

Og læg så lige mærke til hvad HI-FI Klubben vil have for X2800H med DAB tuner Shocked


Redigeret af filmfreak - 03-Maj-2024 kl. 14:49
Til top
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2024 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Uden at have sat mig ind i hvad de forskellige receiver tilbyder/ eller har af muligheder, andet end selve udgangseffekten etc, er de mere mindre ens?

Så fald, vil jeg tage en af de mindre modeller og så købe nogle separate effektforstærker "evt. brugt" til L C R, i hvert fald til L og R, da dine CM9 kræver en hel del strøm for spille til fulde så vil jeg tage den mulighed med i dine overvejelser.


Så vidt jeg kan se er HDMI funktionerne ens, det er kun et spørgsmål om hvormange inputs der har fuld 2.1 understøttelse. X2800H har ikke "IMAX Enhanced and Auro-3D og Dirac Live® Room Correction". Det sidste skal dog tilkøbes

Seperate effektforstærkere ville sikkert være godt, men jeg skal også tænke plads da jeg kun har lejlighed så tror ikke det bliver vejen frem for mig. 
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2024 kl. 21:18
Jeg ville også gå med X3800H. Den kan det du gerne vil have den til, den har ok med power, og så har den mulighed for at udvide setuppet med effektforstærkere, som der bliver nævnt, hvis det bliver aktuelt i fremtiden. Smile

Hvis du ofte spiller højt (ikke ulidelig højt, bare højt) og i længere perioder så kan det komme til at lyde lidt fladt… siger de, især hvis det er komplicerede musikstykker hvor der sker meget samtidigt. Til den slags kræver dine højttalere et power-overskud… igen, siger de.


Redigeret af HessiDude - 03-Maj-2024 kl. 21:30
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1370
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2024 kl. 11:21
Skal lige sige at jeg har et Atmos setup med B&W DM604 S2 som front sammen med Denon X2800H , og jeg synes ikke jeg savner noget Power.  Spiller heller ikke sindsygt højt.
Ville gerne have haft X3800H men dengang kostede den over 12.000 kr og så meget ville jeg ikke give.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2024 kl. 21:30
Hvis det nu var mit valg så ville jeg gå efter enten x3800 eller x4800 pga. muligheden for DIRAC og 4 subwoofer outputs

Til top
Nickamburi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2016
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nickamburi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2024 kl. 13:57
X3800 har en kraftigt opgraderet version af Audssey rumkorrektionssystemet. Det alene vil give en kæmpe forskel i lydkvalitet, fordi at forskellen på XT og XT32 er så massiv, både fordi den kan mere, men også fordi opløsningen i dens filter er så meget bedre. 

CM9 er en relativt tung højttaler, så jeg synes bestemt ikke at X4800 er et dårligt bud. X2800 ville jeg sige var underdimensioneret til de højttalere. Jeg ville bestemt kigge efter noget kraftigere. X4800 er vist desuden starten på Denons "high-end" A/V produkter, og er bygget på deres japanske fabrik i Shirakawa, sammen med andet high-end Denon og Marantz grej. Det alene ville gøre jeg ville forvente at kvaliteten på den var markant højere, men hvor meget er jeg ikke sikker på. 

Bemærk at både X3800 og X4800 kan bruge overskydende kanaler til at bi-ampe dine højttalere. Det vil jeg anbefale når nu du har relativt tungt drevne højttalere.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2024 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Nickamburi Nickamburi skrev:

Bemærk at både X3800 og X4800 kan bruge overskydende kanaler til at bi-ampe dine højttalere. Det vil jeg anbefale når nu du har relativt tungt drevne højttalere.

"Bi-amping" hjælper ikke meget. Ja, der et ekstra sæt udgangstransistorer, men det er stadig samme strømforsyning.
Til top
Nickamburi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2016
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nickamburi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2024 kl. 09:44
Ja, det har du selvfølgeligt ret i, men man må jo tage hvad man kan få, men klart at det ikke er en substitut for at købe en større og kraftigere forstærker, såsom X4800 bare at lave bi-amp på en X3800. I min erfaring kan der dog godt være en lille smule at hente ved det rent lydkvalitetmæssigt ved højere volumen niveauer. Jeg vil også sige at jeg synes prisen på X4800 pt. virkeligt er god value-for-money, især når man sammenligner med den tilsvarende Marantz (som deler teknologiplatforme med Denon og har præcis samme udgangseffekt). Omend jeg synes Marantz' lyder bedre, især på B&W højttalere. Men hvis budgettet kan strække til X4800 synes jeg man får meget A/V receiver for pengene!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu