recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC VHS videomaskine spiser bånd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC VHS videomaskine spiser bånd?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Amddurin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Marts-2024
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Amddurin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: JVC VHS videomaskine spiser bånd?
    Sendt: 05-Maj-2024 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

JVC VHS videomaskine spiser bånd?

Nu kan jeg simpelthen ikke holde mig længere
Måske er den sulten Wink

LOLAAAAHA!!! Så er der DERFOR, det også kaldes "båndsalat"!!!!!LOL (Så har jeg også lært noget i dag....... Pjat!

- Det beviser at en god overskrift bliver bemærket... 
Rene
Til top
Amddurin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Marts-2024
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Amddurin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2024 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Den er nok ikke blevet brugt længe - så bliver mekanikken sløv / træls. Det samme, med kassettebåndoptagere til musik.

Du skal gå efter noget, som har været brugt jævnligt næste gang, og ikke bare har stået ubenyttet hen. Test så med et bånd, som der ikke er noget særligt på, så du ikke ødelægger optagelser, du ikke vil miste.

- Takker... 
Rene
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1953
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2024 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

JVC VHS videomaskine spiser bånd?

Nu kan jeg simpelthen ikke holde mig længere
Måske er den sulten Wink

LOLAAAAHA!!! Så er der DERFOR, det også kaldes "båndsalat"!!!!!LOL (Så har jeg også lært noget i dag....... Pjat!
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6081
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2024 kl. 12:14

JVC VHS videomaskine spiser bånd?

Nu kan jeg simpelthen ikke holde mig længere
Måske er den sulten Wink
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2024 kl. 20:09
Brugt videomaskine så ALTID Panasonic! Deres trykstøbte alu-chassis var absolut markedets bedste, og mest stabile!
Uanset, når videomaskiner driller på den måde, med forskellige løbeværks-udfordringer, er det oftest en defekt modeswitch.


Redigeret af Flippo - 04-Maj-2024 kl. 20:09
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1953
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2024 kl. 09:24
Den er nok ikke blevet brugt længe - så bliver mekanikken sløv / træls. Det samme, med kassettebåndoptagere til musik.

Du skal gå efter noget, som har været brugt jævnligt næste gang, og ikke bare har stået ubenyttet hen. Test så med et bånd, som der ikke er noget særligt på, så du ikke ødelægger optagelser, du ikke vil miste.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Amddurin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Marts-2024
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Amddurin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2024 kl. 05:17
Ja, du har nok ret... 
Tak...


Rene
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2024 kl. 21:15
Der er ikke noget af den slags der er billigt. Jeg ville vælge at skrotte recorderen.

Flemming 
 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Amddurin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Marts-2024
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Amddurin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2024 kl. 18:22
Jeg har købt en brugt JVC VHS afspiller HR-J625...

Den laver flere ting:

Nogle gange tager elevator ikke selv båndet...
Nogle gange går den i Standby lige efter start af afspilning eller forsøg på at spole båndet (FF/RW.)

Efter start af video fra standby kan den som regler spole, afspille eller eject'e båndet og der har været ok billede på, dog dårligt ved brug af RF og gammelt TV...

Men det mest mærkelige er at den tit tager båndet og sløjfer det hele vejen rundt, altså ialt ca. 1½ X rundt om videotromlen, hvilket ødelægger afspilningen og krøller båndet, dog kan den som regel spole båndet op i kassetten igen så den ikke laver båndsalat hver gang det sker...

Jeg har renset den med isopropyl på stænger og gummirullen uden held...

Den var billig, så jeg ved ikke om den bare skal opgives eller om det er nemt/billigt at lave? 






Redigeret af Amddurin - 03-Maj-2024 kl. 18:25
Rene
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu