recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er dette den rigtige rookie hjemmebio?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr dette den rigtige rookie hjemmebio?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 13:51

Hej!

Jeg siger ikke at YSP slet ingen surround fornemmelse giver-det lyder skam o.k-men det ER altså ikke surround.Som en anden også skriver,så kan STEREO give en kanon BIO oplevelse,og hellere noget GODT STEREO end nogen halvgodt 5.1

Er selv af den opfattelse at surround er VOLDSOMT overvurderet-og jeg mener seriøst at det kræver at man kører linen helt ud.

Er man vild med at se film,og er det en rigtig hjemmebio man vil lave,så er det surround man skal have-men vil man ikke ofre det som der kræves,så mener jeg at man ofte er bedre tjent med noget rigtigt godt STEREO-lyd.

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 14:10

Hej
Hvis du overvejer YSP bør du tænke på at den kræver at man har idelle forhold. Har du for mange vinduer / en skæv stue m.m. skulle YSP ikke være særlig god.

Jeg ved nu ikke om surround er VOLDSOMT overvurderet, jeg havde nu en ganske god oplevelse foran mit nye tv igår. Med fuld surround osv...

Men Irev har selvfølgeligt ret i at ordentligt stereo kan være bedre end en omgang 5.1. PC surround

Til top
meldreng Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-November-2006
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 14:33

Min stue vil være optimal til YSP'en - da den er meget regulær - ingen hindringer for lyden.....

Jeg er ikke helt afklaret enndu kan I nok høre - men jeg vil surfe lidt på sagen i aften.

 

Andre gode inputs modtages med kyshånd!

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af meldreng meldreng skrev:

Ville en større LCD skærm gøre det samme????


Kun hvis du kan leve med billedkvaliteten. Det er vi mange der ikke kan, men det er ikke alle der kræver det samme. Men det giver ingen mening at købe større LCD, eftersom du kan få større og langt bedre plasma til de samme penge. Altså førnævnte PV60. Hvis budgettet ikke er større behøver du egentlig ikke lede mere.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 16:30

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af meldreng meldreng skrev:

Ville en større LCD skærm gøre det samme????


Kun hvis du kan leve med billedkvaliteten. Det er vi mange der ikke kan, men det er ikke alle der kræver det samme. Men det giver ingen mening at købe større LCD, eftersom du kan få større og langt bedre plasma til de samme penge. Altså førnævnte PV60. Hvis budgettet ikke er større behøver du egentlig ikke lede mere.

Til 15k ville jeg ikke satse på et LCD.
Kik evt på et panasonic.
Hvis du ikke kan leve med designet, det er vi mange som ikke kan, så har LG og Hitachi også nogle prisbillige Plasma skærme..

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 17:21

Hej!

HITACHI......er det billige PLASMA skærme?

Jeg synes da de ligger "pænt til"

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
meldreng Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-November-2006
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 19:22

Hej alle!

 

Tak for jeres svar - nu har jeg bestilt følgende:

Panasonic TH37 PV60

Panasonic EH65 HDD optager

Yamaha YSP-800 + Sub YST-FSW 100

 

Tak for jeres råd - jeg valgte at opgradere til en lidt dyrere skærm efter jeres anvisning - synes bare ikke min stue er stor nok til 42 tommer...

 

Hvad angår YSP'en så har jeg oplevet en demonstration af "vidunderet" og må sige at det godt kan indfri de krav JEG har til surround....

Tak for jeres hjælp!

 

vh

 

Meldreng

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu