recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer 5100 og
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer 5100 og

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer 5100 og
    Sendt: 27-December-2003 kl. 11:13
Er der andre end mig der synes at der er noget underligt ved afspilning af NTSC-DVD'er?

Jeg har lige prøvet en NTSC-DVD for første gang, og jeg er ret sikker på at mit fjernsyn (B&O LX5500 fra 1991) ikke kan NTSC (ifølge manualen er det forberedt for indbygning af et NTSC-kit, men det har jeg absolut aldrig bestilt eller betalt for at få gjort).

Så jeg troede at det var nødvendigt at sætte "NTSC on PAL" til "On" i 5100'eren. Men med den indstilling er billedet s/h. Det bliver til gengæld nydeligt i farver med den indstilling "Off".

Har jeg misforstået noget, eller er Pioneer kommet til at bytte om på "On" og "Off" eller noget i den stil?

(Det undrer mig lidt. Mit indtryk at firmwaren i 5100 er at den er af pænt høj kvalitet: jeg har ikke tidligere på noget tidspunkt været ude for at der skete underlige ting eller at det ikke altsammen virkede som det skulle.)
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2003 kl. 22:09

Hej Jesper

Jeg tror ikke at Pioneer har fået byttet om på noget, og du har ret: Pioneerens software er af en ret høj kvalitet, jeg har ikke fundet en eneste bug endnu (og jeg plejer ellers at være god til at finde den slags Big smile).

Nå, men tilbage til dit spørgsmål.

Når du afspiller en NTSC disk, og "NTSC on PAL" er Off, så vil denne automatisk blive konverteret til noget der kan vises på et PAL fjernsyn.

Når du afspiller en BTSC disk, og "NTSC on PAL" er On, så vil din Pioneer sende NTSC signalet videre til dit fjernsyn ubehandlet. Da dit fjernsyn ikke kan vise NTSC, så mangler farverne.

  /Lars

Til top
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2003 kl. 22:26
Hej Lars,

Det du beskriver, er netop det jeg ser den gøre.

Men både manualen og hjælpeteksten i setup-menuen siger jo at den skal sættes "On" hvis fjernsynet *ikke* kan NTSC - hvilket også virker naturligt, da "NTSC on PAL TV" = "On" jo netop bør betyde at NTSC-DVD'er kan spilles på PAL-TV.

Så de har da vist netop byttet om på "On" og "Off".

(Jeg tillader mig at gå ud fra at når du skriver "BTSC" er det en tastefejl - ellers ved jeg ikke hvad det betyder.)
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2003 kl. 22:32

Hej Jesper

Ok, ja, så må de have byttet om på ON/OFF et sted. Geek

BTSC skulle have været NTSC Embarrassed

  /Lars

Til top
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2003 kl. 23:42
Det vigtigste er jo heldigvis at efter at have hørt & set en hel opera på NTSC-DVD kan jeg konstatere at én af indstillingerne virker.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu