recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sådan laver vi skærmbillederne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSådan laver vi skærmbillederne

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Emne: Sådan laver vi skærmbillederne
    Sendt: 12-September-2004 kl. 19:37

I forbindelse med anmeldelsen af Thomson DTH7500,  Panasonic DVR E85 og LG RH4810'en er der nogen stykker, der har spurgt mig om, hvordan jeg laver skærmbillederne. Der har været forespørgsel om det er en fladskærm jeg affotografere og nej det er det ikke.

 

Det er en Analog til digital konverterboks fra Canopus jeg bruger.

ADVC100 er en smart lille boks, der kan tage et S-Video signal ind og sende det ud på en firewire udgang som DigitalVideo og det går lige ind i min PC. Der optager jeg - ikke det enkelte billede - men en hel sekvens. Da det er DV er det 25 enkeltbilleder (jpg format) pr sekund. Jeg gennemgår så en øvelse, fx en lille editeringsopgave, og den bliver optaget. I optagelsen finder jeg så de billeder jeg skal bruge og gemmer dem.

 

I anmeldelsen skal billedet typisk formindskes og det sker så i et billedbehandlingsprogram. Det kan desværre ødelægge billedet lidt, men i vort fotogalleri kan du finde originalbilledet under navnet på den recorder det handler om, og i undergruppen Screenshots i fuld opløsning.

Ved skærmbillederne af Panasonic E85 var det nødvendigt at rette lidt op på farverne, da jeg brugte et langt og dårligt kabel. Den fejl laver man kun en gang!

 

I LG anmeldelsen og Pioneer anmeldelsen er billedkvaliteten blevet rigtig god !

 

Det overrasker mig negativt Cry, at kun ca. 15% af de der har læst anmeldelsen, også har set siden med skærmbilleder og kommentarer dertil!  Der er mange gode oplysninger at finde mellem billederne og i billederne!

 

Her er en lille smags prøve: (S-Video out)

 

 

Sådan ser min Canopus ADVC100 box ud

 

og Lars har købt den nye udgave Canopus ADVC110.

 

 

 

Den nye udgave har lidt færre stik på bagsiden og strømforsyningen kan nu købes løst, idet boksen kan få strøm fra andet udstyr og måske kan undværes.

 

Boksene kan bruges til meget andet end overførsel fra recorder til PC. Den har fx Time Base Corrector der kan rette op på manglende billede stabilitet. Det sikre knivskarpe billeder ved fx overførsel af en slidt video til en DV indgang på en recorder. 

 

En god ting ved boksen er, at den også kan bruges ved overspilning af videobånd med macrovision til en DVD recorder, idet boksen kan fjerne macrovision beskyttelsen.  (er pt ikker af prøvet på AV110)

 

Boksen kan også bruges den anden vej rundt, fra DV til analog video, men det er dog sjældent man har brug for det.

 

Prisen på boksen ligger omkring de 3.000 kr.

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
PeterKruger Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2004 kl. 22:21

Hej Michael.

Trist at høre at folk ikke går ind og kigger på billederne. Det er klart en del af den daglige betjening at se, hvordan den "føles" på skærmen. De mange skærmdumps fra f.eks. Panny, JVC MH-30 og ikke mindst Pioneer 520/720 har da haft kraftig indvirken på mit valg af recorder. (Det blev en 720 )

Venlig hilsen/Peter

Venlig hilsen/Peter
Total newbie i dette forum. So far ;o)
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2004 kl. 22:46

Hej Peter

Jeg håber det er artikel tælleren der driller. Jeg har ikke adgang til Webloggen, men vil bede Lars om at kikke efter, når han får tid.

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
marlar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 16-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2004 kl. 12:33
Måske hænger det lave besøgstal sammen med at linkene til skærmbillederne ikke virker!
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2004 kl. 12:39

Det forstår jeg ikke, at du skriver for linkene virker fint for mig.

Hvor har du fundet et link der ikke virker ?

Skriv det og så vil vi da få det rettet. (OBS jeg ved godt at bruger manualen åbner i spalten og det er ikke så smart).

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
marlar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 16-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2004 kl. 13:31
Ups - undskyld! Jeg har lige tjekket igen, og det viser sig at det var Proxomitron (en slags proxy) der lavede ballade. Linkene virker fint, og det er nogle rigtigt gode billeder 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu