recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny GPS TomTom vs Garmin
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy GPS TomTom vs Garmin

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zif__ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2004
Status: Offline
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny GPS TomTom vs Garmin
    Sendt: 26-December-2006 kl. 11:42

Hej

Jeg står og skal have en gps.

Prisen er ikke så afgørende. Så valget er faldet på på disse 3 modeller.

Garmin Nuvi 660. Garmin Nuvi 360 eller TomTom Go 910.

Synes det er svært at vælge, jeg kan bedst lide designet på Nuvi modellerne, fordi de er flade, og de ser ud til at være nemmere at have med, hvis man skal have den med på en gåtur.

Tilgengæld ser det ud til at hele forummet for TomTom modellerne er meget større på det danske område, og der er flere opdateringer. Og så er der den funktion på TomTom at få læst vejnavne op på dansk når man drejer.

Hvad er jeres erfaringer med disse modeller, nogle der kan sige noget godt eller skidt om de modeller

 

 

Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2006 kl. 12:04

prøv at se/og spørge på tomtompoi, de ved næsten alt om gps

 

http://www.tomtompoi.dk

Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2006 kl. 19:22

Hej

Garmin vs. TomTom, må siges at være lidt af en religionskrig.

Der er fordele og ulemper ved dem begge. Personligt synes jeg at mht. interface og brugervenlighed, der vinder TomTom klart. men der er også mange ting ved en 910'er som "halter" lidt.

Jeg har selv brugt TomTom i en del år efterhånden, og har også haft en GO 910. I øjeblikket har jeg TT6 installeret på min mobil (Nokia N73), og det spiller bare.

Som du selv nævner er supporten til TomTom, noget mere udbredt. Ikke mindst på www.tomtom-user.dk er der alt den hjælp man kan få brug for.

Ang. oplæsning af vejnavne, så skal du vide at det IKKE virker på dansk. Det er et spørgsmål om det nogensinde dukker op. Det kan lade sig gøre på engelsk, men man skal gætte sig frem til hvad der bliver sagt i de fleste tilfælde, da programmet ikke genkender de danske navne.

Og så skal det ligeledes siges at TMC delen på TomTom ikke virker som forventet. Nogle har fået det til at virke nogenlunde, men helt perfekt er det aldrig blevet.

Jeg er ikke i tvivl om, at Garmin også indeholder fejl og mangler, men jeg har ikke så megen erfaring med deres produkter, at jeg vil forsøge at komme med nogen af dem. 

Jeg ved at mange TomTom brugere har taget skridtet, og er gået over til netop Garmin, men jeg ved også at mange af dem, igen er gået tilbage til TomTom.. Det samme gør sig gældende den anden vej.

Så det er svært at sige hvilken af de 2 som er bedst. Det perfekte ville selvfølgelig være, hvis du kunne låne dig frem, så du fik prøvet dem begge i praksis.

Mvh

Moulder
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 09:44
HA-HA-HA  du får ikke et seriøst svar på TTU angående Garmin, du får kun lovprisende ord om TomTom, der må ikke tales eller spørges om andre systemer end netop TT 
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 09:55

Er der nogen herinde der har kendskab til den nye TomTom One (Europa) model vs Garmin Nüvi 350 (der jo koster ca det samme) ?

Det eneste jeg har kunnet sammenligne er selve skærmen, som jeg synes er bedre på TomTom One II

Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 15:42

Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

HA-HA-HA  du får ikke et seriøst svar på TTU angående Garmin, du får kun lovprisende ord om TomTom, der må ikke tales eller spørges om andre systemer end netop TT 

 

Det var vist heller ikke det jeg skrev..!!

Jeg gav skribenten ret i, at supporten på TomTom er mere udbredt, ikke mindst på www.tomtom-user.dk er der alt den hjælp der kan tænkes..  Det har ikke noget at gøre med hvad der må diskuteres og hvad der ikke må diskuteres. TTU har rigtig nok den politik, at der kun må diskuteres TomTom produkter i deres forum. Det bliver der heller ikke lagt skjul på nogen steder, og vil man diskutere andre systemer, så er det at man må finde andre fora.

Mvh

Moulder
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Er der nogen herinde der har kendskab til den nye TomTom One (Europa) model vs Garmin Nüvi 350 (der jo koster ca det samme) ?

Det eneste jeg har kunnet sammenligne er selve skærmen, som jeg synes er bedre på TomTom One II

 

Hej

Jeg kan kun sige, at jeg har givet min far en TomTom One NEW (Skandinavia), og han er ovenud tilfreds med den. Han er lige blevet 70 år, og er ikke fra den generation hvor elektronik af denne type, er noget man bliver dus med sådan uden videre. Den er meget nem at betjene, og har som du selv nævner, en fremragende skærm.

Forskellen på One New Europe, og de øvrige TomTom enheder (med undtagelse af TT Rider) er, at kortmaterialet kommer fra Navteq og ikke som "sædvanlig" fra Tele Atlas. Dette har i teorien ingen betydning, men nogle mener at der i praksis er forskel på hvordan applikationerne behandler disse data. Dertil skal siges, at jeg endnu ikke har hørt nogle beklage sig over valget af netop Navteq kort data på One New Europe.

Jeg overvejede selv at købe Garmin Nüvi til min far, men synes stadig ikke at garmin's interface når TomTom til sokkeholderne. En del af TT's funktioner syntes jeg også mangler i Garmin. Bla. det at man på TT hele tiden under navigationen kan se på skærmen hvad man skal næste gang, altså hvis næste "forhindring" er en rundkørsel om 8 km. så kan man se det på skærmen, og afstanden nedtælles indtil man når til rundkørslen. En funktion jeg nødig vil undvære.

Men igen, nogle vil hellere have moderen, andre vil hellere have datteren.

Mvh

Moulder
Til top
HMAC Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2006
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 16:14

Jeg er helt enig i, at det er et spørgsmål om "religion" - eller sagt på en anden måde ... hvad man bedst kan li', da der er tale om 3 seriøse GPS'er.

Jeg kiggede selv på Nüvi 660 og TT 910 - og valgte Nüvi'en. Det der afgjorde valget var designet/størrelsen. Den er simpelthen lidt mere "fiks" efter min smag. Omvendt har TT lidt flere funktioner.

Jeg kan absolut anbefale Nüvien - brugervenligheden er i top, og den virker bare!

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu