recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Navigation til min far?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNavigation til min far?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Keldjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Emne: Navigation til min far?
    Sendt: 24-Januar-2007 kl. 12:35
Jeg skal have lidt hjælp til køb af et navigationsanlæg til min far på 75 år.

Det skal være meget let og simpelt at bruge.

Jeg har selv Tomtom + Ipaq som jeg er ok tilfreds med, men det har nogle minusser, så det ikke vil kunne bruges af min far:
- den er ikke let at starte op
- tidsberegning på løretid er helt hen i vejret
- Den skal total geninstalleres, hvis man glemmer at sætte den til strøm i en længere periode.

Så i bund og grund et meget simpelt anlæg til ca. 3-4.000
Til top
kasperkopping Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 12:39

Prøv Garmin Nüvi 300 for tiden til 1999 kr i Elgiganten... Den er godt nok kun over Skandinavien, men den er totalt nem at installere og bruge.

Har selv købt en til min egen morfar i 80års gave :-)

Nüvi 350 til 2999 har så hele Østeuropa installeret - ellers er der ingen forskel...

 

Til top
kasperkopping Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 12:48

Den er, hvad jeg vil kalde totalt idiotsikker, hvilket tit er vigtigt når det er til de lidt ældre generationer.

Startmenuen viser "find" - hvorefter man let guides igennem skrivning adresse - derefter står der "kør", og så starter den...

Meget, meget overskuelig

 

Til top
MAMs Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 13:08

TomTom Go virker også som et meget simpelt produkt. Jeg har dog ikke selv prøvet det.

Jeg har også haft IPaq med TomTom, men hver gang jeg skulle bruge den var den løbet tør for strøm . Skodløsning.

Sony 46Z4500
Sony STR-DA3400ES
Sony BDP-S550
Philips 5330H
Til top
Keldjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 16:51
Det lyder som en fin pris i Elgiganten, når jeg søger på nettet koster de meget mere. Det plejer da at være omvendt??

Du skriver at der til "Garmin 350" medfølger kort over østeuropa, men hvad med Vesteuropa for det er vel mere relevant??

Hvordan er Tomtom Go i forhold til Garmin ang.:
- opdaterede kort
- let at anvende
- andet

Nogen der har erfaringer med begge??

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 17:34
Jeg købte en Garmin Nüvi 350 for 1½ måned siden i Unbelievable for knap 2800,- inkl. porto
Der medfølger kort over Europa i en rimelig opløsning.

Forskellen mellem Nüvi 300 og 350 er ikke stor. De er begge uden Bluetooth, hvilket ikke gjorde mig noget, især fordi man sparer en masse...

Mht brugerinterface er Nüvi god men ikke idiotsikker. Første gang min svigerinde (absolut forudsætningsløs bruger) skulle køre efter GPS, kom hun godt nok frem, men hun havde trykket på skærmen, så GPS'en ikke optrådte helt normalt. Hun havde ikke lige nærvær til at beskæftige sig med teknikken i situationen...
Det er ellers nemt, men det er muligt, at fx. TomTom er bedre.
Det skal dog lige tilføjes, at min svigerinde efter julen, som hun tilbagte hos os, ville investere i en Nüvi 350, på trods af, at hun ingen bil har!!! Såeh, den var nok god alligevel 
Køb Nüvi'en for dens lille form factor. Den er virkelig for lækker - men hvis TomTom er bedre rent brugermæssigt, er det måske ikke nok: Der er ikke megen fis ved at have en lækker ting, som man ikke kan finde ud af at bruge 

Venligst
Søren
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu