recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - naviclick fejl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketnaviclick fejl

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
(-Peter-) Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-December-2006
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: naviclick fejl
    Sendt: 20-Februar-2007 kl. 22:23

hej..

jeg har en thomson 8654 der har problemer med naviclick i forbindelse med dr1 - den viser fint dagens program, men datoen er imorgen.. eksempelvis viser den onsdag for idag, men med dagens programmer..

har opsat den til at bruge side 301 for dagens program og udeladt felt for morgendagens program, da dette ikke findes på dr's tekst tv..

problemet har jeg også på en anden kanal jeg ikke kan huske, men ellers virker det for de andre kanaler..

er der nogen der kan forklare dette?

er der i øvrigt nogen der har en opdateret sideoversigt der tidligere har været omtalt i forummet?

/peter

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 23:03
Hej Peter,

Jeg har ikke selv en Thomson optager, men har tidligere set at Rasmus har skrevet at han brugte side 302 for dagens program på DR1. Se tråden NaviClick oversigt.

Problemet kunne måske også være rettet i seneste firmware  - tryk "Rec" og "Open/Close" knapperne på fronten af optageren, så skulle fremkomme en menu hvor versionen - s5.xx - kan aflæses (seneste til DTH8654 er s5.06). Du kan evt. hente seneste opdatering her, men bemærk , at du muligvis kan få problemer med garantien, da Thomson ikke officielt frigiver firmwares som brugeren selv kan opdatere med (i stedet skal optageren indleveres til reparation hos forhandleren ).

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 23:06
Hov, glemte lige at du måske kunne hente inspiration til flere Tekst-TV programoversigt-sider i tråden for Sony optagere her.

Du kunne endelig opdatere referede NaviClick tråd med dine erfaringer om Tekst-TV og NaviClick.

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
(-Peter-) Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-December-2006
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 12:55

hej..

 

kan ikke finde ud af at få den firmware version frem..

er det mon dvd rec eller hdd rec knappen man skal trykke, og er det samtidigt med open-close, og skal maskinen være tændt eller i standby..?

 

synes jeg har prøvet alt.. men dur ikke..

 

/peter

 

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hej Peter,

Jeg har ikke selv en Thomson optager, men har tidligere set at Rasmus har skrevet at han brugte side 302 for dagens program på DR1. Se tråden NaviClick oversigt.

Problemet kunne måske også være rettet i seneste firmware  - tryk "Rec" og "Open/Close" knapperne på fronten af optageren, så skulle fremkomme en menu hvor versionen - s5.xx - kan aflæses (seneste til DTH8654 er s5.06). Du kan evt. hente seneste opdatering her, men bemærk , at du muligvis kan få problemer med garantien, da Thomson ikke officielt frigiver firmwares som brugeren selv kan opdatere med (i stedet skal optageren indleveres til reparation hos forhandleren ).

/Lars

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 14:09
Hej Peter,

Oprindeligt skrevet af (-Peter-) (-Peter-) skrev:

kan ikke finde ud af at få den firmware version frem..

er det mon dvd rec eller hdd rec knappen man skal trykke, og er det samtidigt med open-close, og skal maskinen være tændt eller i standby..?

Det er de taster der beskrives i PDF filen på referede link (her). På DTH-8550 optagerne er det "DVD REC" og "PLAY" der skal trykkes ind i 3 sekunder (måske disse virker bedre?!).

Jeg mener optageren skal være tændt når du trykker på tasterne (se evt. også tråden her).

Synes ikke mit tidligere link virker helt optimalt - gå evt. hertil og find folderen "UPDATE DTH8654-55X-64 (S5.06)".

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
(-Peter-) Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-December-2006
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2007 kl. 14:12

det var dvd rec + play der skulle holdes nede når den var tændt..

 

kan nu se jeg har ver. 4.04 - og den nyeste er vidst 5.06..

 

men hvor kan man se hvad der er ændret, og hvad jeg evt. kan få ud af at opdatere?

 

/Peter

 

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hej Peter,

Oprindeligt skrevet af (-Peter-) (-Peter-) skrev:

kan ikke finde ud af at få den firmware version frem..

er det mon dvd rec eller hdd rec knappen man skal trykke, og er det samtidigt med open-close, og skal maskinen være tændt eller i standby..?

Det er de taster der beskrives i PDF filen på referede link (her). På DTH-8550 optagerne er det "DVD REC" og "PLAY" der skal trykkes ind i 3 sekunder (måske disse virker bedre?!).

Jeg mener optageren skal være tændt når du trykker på tasterne (se evt. også tråden her).

Synes ikke mit tidligere link virker helt optimalt - gå evt. hertil og find folderen "UPDATE DTH8654-55X-64 (S5.06)".

/Lars
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2007 kl. 23:44
Hej Peter,

Oprindeligt skrevet af (-Peter-) (-Peter-) skrev:

det var dvd rec + play der skulle holdes nede når den var tændt..

Godt at høre - så har Thomson fejl i deres guide...

Oprindeligt skrevet af (-Peter-) (-Peter-) skrev:

men hvor kan man se hvad der er ændret, og hvad jeg evt. kan få ud af at opdatere?

Ja, se det er 1.000-kroners spørgsmålet. Som nævnt frigiver Thomson ikke officielt disse firmwares - og derfor er det formentlig kun værkstederne der får oplysningerne om ændringerne....

Man må dog forvente at der er flere rettelser og forbedringer i senere firmware opdateringer (end der er forringelser og fejl ).

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu