recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Scanner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketScanner

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Emne: Scanner
    Sendt: 16-Marts-2007 kl. 08:16

Hejsa

Jeg overvejer at købe en scanner, da jeg har en HEL del papir billeder og derfor gerne vil overføre nogle af dem til dvd. Men hvilken scanner skal jeg købe for at kvaliteten bliver så god som muligt? Dog skal prisen ikke være helt ud i hampen, men inden for rimelighedens grænser (som nok er individuelt)...

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2007 kl. 17:40

 

 Det kan nok være svært at købe en Scanner, da der stort  set kun forhandles " All In One" enheder. (Print, Scan, Kopi). HP har gode produkter.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2007 kl. 12:09
Jeg vil foreslå at du kigger på Canon produkter efter en scanner. Jeg har selv en CanoScan LiDE 30 som jeg er glad for, men til dig vil jeg nok foreslå en CanoScan LiDE 70 som Canon opgiver prisen på til 699,00 kr. Canon giver selv et godt argument til dette tilfælde:
Oprindeligt skrevet af Canon Canon skrev:


CanoScan LiDE 70 sparer mere tid med Canons hurtige multifotoscanning, hvormed du kan scanne op til 10 separate billeder på én gang og herefter arbejde med hvert enkelt. Multifotoscanning identificerer, beskærer og opretter automatisk flere billeder.


Du kan læse mere her: http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Scanners/Flatbed /canonscan_lide70/index.asp?ComponentID=388917&SourcePag eID=26537#1
Til top
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2007 kl. 17:25

Super mange tak for hintene. Det er lige sådan en scanner jeg kan bruge.

Tak for hjælpen.

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2007 kl. 17:40

Hvis du stadig har negativerne, så bliver kvaliteten temmelig meget bedre ved at benytte en dias scanner. Jeg har selv skannet +3000 billeder ind i løbet af en juleferie. Det var så vidt jeg husker en Epson scanner med indbygget diasholder. Så lagde man bare 36 negativer i rammen, trykkede scan og 20 minutter senere var der billeder i flot kvalitet.

Selve scanneren var en ganske almindelig flatbed scanner, men med en negativ indsats.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu