recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hardware til HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHardware til HTPC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pnr.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2004
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Emne: Hardware til HTPC
    Sendt: 14-Oktober-2004 kl. 07:39

Jeg går kraftigt og overvejer at ombygge en P4 2.4 Ghz maskine til HTPC, men jeg er lidt i tvivl om hvad en HTPC kræver af hardware. Som maskinen er nu køre den RAID 0  på 2 WD 80 Gb diske, men er der et behov for at køre RAID i en HTPC?

Hvilke dele af hardware bør jeg ligge de fleste penge i?

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2004 kl. 08:24

Der er vel aldrig mere behov for Raid end den mængde sikkerhed du vil opnå..... Så det er op til dig selv.

Jeg ville lægge pengene i en ordenlig TV tuner med hardware encoder (hauppage 250) og et godt grafikkort med god TV out.

Nu har du allerede en maskine med CPU, men ellers er det værd at overveje at købe noget med en VIA processor, som godt nok er langsommere, men den bruger mindre støm og udvikler langt mindre varme = mindre støj til kølling! Jo langsommere CPU, desto vigtigere er det også at tv tuneren har indbygget encoder, så arbejdet ikke bliver flyttet til CPU'en.

Igen vil jeg henlede opmærksomheden på:

http://www.htpcnews.com/ der har rigtigt mange gode begynder guides, der netop forklare og uddyber disse ting.

Til top
pnr.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2004
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2004 kl. 08:30

Tak for dit indlæg!

Der er ikke så meget sikkerhed i RAID 0, det er hastighed.Jeg tænkte mere på hvis man valgt at udvide med 2 eller 3 tv-kort om så ikke det krævede lidt af harddisken? 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2004 kl. 11:01

Jeg har både et analogt og digitalt kort i min PC, begge med hardwareencoding. Der stilles derfor ikke store krav til hverken harddisk eller CPU. Jeg selv har en P4 1,6GHZ.

Flemming

Til top
thoma2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2004 kl. 20:02

Så lige at du overvejer PVR-250. Det har også fået meget godt omtale, men pas på jeg har købt et og jeg kan bare ikke få det til at virke. Jeg får konstant "WinTV Initialization Error.hTV=10" fejlbesked når jeg starter WinTV .Efter at have søgt lidt på denne fejl besked kan jeg se at der er mange der har samme problem som mig. Dog har jeg endnu ikke fundet en løsning! er meget tæt på at returnere det igen!

Se:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2239&PN=1

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu