recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Newbie søger hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNewbie søger hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
moooi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-September-2006
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Emne: Newbie søger hjælp
    Sendt: 21-Marts-2007 kl. 14:20

Hejsa

Så er det blevet min tur til at skulle anskaffe mig navigation til min nye dyt. Jeg skal primært bruge det i DK, så størrelse på kort er lige meget.

Jeg ved lidt hvad jeg går efter, men er også i tvivl om hvordan nogle af de ting virker på sådan en fætter.

Jeg har læst nogle af jeres indlæg, men er stadig i tvivl, hvad der er bedst og som fungere 100 %. Ved 100 % forståes der at den kan finde vej og ikke pludselig mister signal eller sender en et forkert sted hen. Betaler gerne for at få noget ordentlig, men vil heller ikke smide for mange kontanter i den. (maks 6000) kr.

Lige pt kigger jeg på :

Garmin 660

Navman 60i

JVC EXAD eAvinu KV-PX70   http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255490

De 2 første kender i nok godt, men den anden ser nu ikke så tosset ud, men kan ikke rigtig finde nogle bruger anmeldelser på den. Nogle som kender til den ?

Hvis der står den kan afspille mp3 hvordan kommer lyden så ud.? Vil ikke have en ledning fra navigationen til radioen, men kunne nok godt bruge en mp3 afspiller i bilen. (har standard radio i bilen). Bluetooth er også et plus som jeg nok også ville få brug for, men det vigtigste er at kortet og maskinen viser det helt rigtige. Evt. hvis der vises tanke og andre nyttige informationer på kortet når man kører vil dette også være godt..

Hvilket vil I anbefale ?

Jeg er ret grøn på området og har ikke nogen erfaring fra tidligere, så lytter gerne til hvad i har at sige.. Tak for en fed side forresten

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 15:06

jeg syntes du skal tage en kigger i nedenstående tråd, der tror jeg efterhånden det meste af gode råd blev vendt

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21921& PN=1

Mvh

René
Til top
moooi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-September-2006
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jeg syntes du skal tage en kigger i nedenstående tråd, der tror jeg efterhånden det meste af gode råd blev vendt

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21921& PN=1

Har skam læst tråden, men jeg har en del spørgsmål som ikke bliver besvaret i tråden! mp3 afspilleren ?? JVC modellen?

Er blandt andet i tvivl om at garmin f.eks viser tank stationer og andre ting på kortet under kørsel..?

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af moooi moooi skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jeg syntes du skal tage en kigger i nedenstående tråd, der tror jeg efterhånden det meste af gode råd blev vendt

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21921& PN=1

Har skam læst tråden, men jeg har en del spørgsmål som ikke bliver besvaret i tråden! mp3 afspilleren ?? JVC modellen?

Er blandt andet i tvivl om at garmin f.eks viser tank stationer og andre ting på kortet under kørsel..?

 

Jamen jeg vil gerne med udgangspunkt i den model jeg selv har anbefale tom tom go 910  og en hurtig søgning på edbpriser viser at dagsprisen på den er godt 3552,- inkl fragt.

Jeg syntes dette er en gps hvor du får alt det med du overhovedet kan ønske dig (+ de kort som du ikke har brug for, men alligevel )

Du får tmc en masse poi som vises på skærmen hvis du ønsker det udover tankstationer... hoteller forlystelsesparker sygehuse shoppingcentre.. ja listen er lang..

Der er indbygget mp3 afspiller og 20 GB harddisk hvor jeg mener ca. halvdelen er fri (12 GB ifølge tom tom), men du kan rydde op i kortene (da usa og canada nok er overflødige) og derved skabe yderligere plads, den har desuden bluetooth og du kan derfor hvis din telefon er på listen bruge den sammen med den også

Værd at notere er også at den selv dæmper skærmen når det bliver mørkt og evt skifter til night theme hvis det er installeret.

Samt den skruer selv op eller ned for højtaleren i gpsen afhængig af den larm der nu måtte være i kabinen.

Bruger interfacen er nem og logisk opbygget så selv min kone kan finde ud af den, og der medfølger en fjernbetjening som faktisk er god at have.

Du kan se den fulde liste over features her



Redigeret af rhsin - 21-Marts-2007 kl. 15:55
Mvh

René
Til top
moooi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-September-2006
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 16:18

[/QUOTE]

 

 

Du får tmc en masse poi som vises på skærmen hvis du ønsker det udover tankstationer... hoteller forlystelsesparker sygehuse shoppingcentre.. ja listen er lang..

Der er indbygget mp3 afspiller og 20 GB harddisk hvor jeg mener ca. halvdelen er fri (12 GB ifølge tom tom), men du kan rydde op i kortene (da usa og canada nok er overflødige) og derved skabe yderligere plads, den har desuden bluetooth og du kan derfor hvis din telefon er på listen bruge den sammen med den også

Værd at notere er også at den selv dæmper skærmen når det bliver mørkt og evt skifter til night theme hvis det er installeret.

Samt den skruer selv op eller ned for højtaleren i gpsen afhængig af den larm der nu måtte være i kabinen.

Bruger interfacen er nem og logisk opbygget så selv min kone kan finde ud af den, og der medfølger en fjernbetjening som faktisk er god at have.

Du kan se den fulde liste over features her

[/QUOTE]

Lyder godt. Vil meget gerne have en som er flad/tynd og ikke alt for klodset. Hvordan virker det mp3 mht lyd ? Skal man have ledning ned til ens anlæg for at få lyd?

HVad med opdatering af kort. Er dette gratis via nettet?

 

Til top
moooi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-September-2006
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 16:25
Ser lige at den tom tom 910 ikke er en slim model, hvilket jeg er lidt ude efter.. Men derfor må du gerne fortælle omkring mp3 og opdateringer!
Til top
guvernator Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 16:29
garmin til hver en tid... Det er stort set en no brainer...:)
Til top
moooi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-September-2006
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 16:44

Oprindeligt skrevet af guvernator guvernator skrev:

garmin til hver en tid... Det er stort set en no brainer...:)

Hehe så kan jeg vel også bruge den. God begrundelse for at jeg skal vælge den

Ved at den har Mp3 og BT, men viser den tanke og andet på kortet under kørsel ?

 

 

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 18:46

Oprindeligt skrevet af moooi moooi skrev:

Ser lige at den tom tom 910 ikke er en slim model, hvilket jeg er lidt ude efter.. Men derfor må du gerne fortælle omkring mp3 og opdateringer!

 

Den er ikke slim... men så stor er den altså heller ikke, den kan sagtens være i din bil

mht mp3 kan den afspille enten enten fra enhedens højtaler, men der er også en udgang som kan føres over i bilradioen hvis den altså har en indgang til musik (det er iøvrigt ikke noget jeg selv bruger til daglig), men jeg har dog prøvet den af både mht til at lægge filer over på enheden og afspille filer, det fungerer nemt, der er iøvrigt også mulighed for samspil med eks. en ipod.

Der er software med som du kan bruge til opdateringer af enheden, det kort jeg har er up-to-date så har ikke haft behov for nye kort.. men det kan opdateres, men det koster sikkert et eller andet...

Den opdaterer også automatisk så snart du sætter den i docken til pcen, hvor den bla downloader gpsquickfix som gør den kan stedbestemme sig selv indenfor omkring 10 sekunder (dette bør gøres jævnligt da sattelitterne flytter sig i forhold til hinanden og vil man udnytte den hurtige stedbestemmelse er det nødvendigt), og jeg har iøvrigt oplevet at den har kontakt til sattelitter inde i mit hus (jeg har tegl på taget, så ved sgutte om den går igennem vinduerne) det er ikke unormalt med kontakt til 4-6 sattelitter inde i huset.

Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu