recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pionerer - medier
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPionerer - medier

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Annette Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Emne: Pionerer - medier
    Sendt: 15-Oktober-2004 kl. 18:13

Hejsa alle

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal købe DVD-R medier til min Pioneer DVR720 i 4x eller 8x speed. Jeg ved ikke helt hvad den kan klare og hvad den kræver for high speed kopiering.

hilsen

Annette
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2004 kl. 18:25

Hej Annette

Op til 8x DVD-R

Op til 4x DVD-RW

Jo hurtigere mediet er, jo hurtigere kan din Pioneer kopiere fra harddisk til DVD (ved brug af highspeed mode).

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Annette Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2004 kl. 18:47

Tak Lars for hurtigt svar

hilsen

Annette
Til top
skt per Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2004 kl. 21:40

www.nierle.de er et af stederne at købe billige dvd'er. hvis du vælger at handle hos dem er det efter min erfaring bedst at bruge visa kort.

per

Til top
Annette Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2004 kl. 13:06

Ja, jeg har siddet og kigget de forskellige sider igennem, der tales om her på siderne, men jeg kender jo ikke noget til forskellige mærker, selvom jeg har prøvet at læse trådene her. ( Og der er efterhånden MANGE)  Jeg kan godt se, der er mange billige, men kan være lidt nervøs for kvaliteten og kompatabiliteten med andre DVD afspillere.

Jeg har børn jeg gerne vil forære hjemmevideoer indspillet fra VHS på DVD fra deres opvækst og vil gerne at de skal kunne af spille dem i deres forskellige afspillere.

Verbatim har været meget rost her på siderne, men mange steder er de i restordre i lidt større portioner. Og det kan jo bedst betale sig at handle lidt stort på nettet.

 Hvad med Arita fra Ritek? hvordan er de? Eller er der andre kvalitetsmærker end Verbatim? De Prodye Gold, der blev omtalt et sted, kan jeg ikke se i -R, kun i +R.

Jeg er mest minded for at købe 8x speed, men kan være i tvivl om de kan aflæses i alle DVD afspillere.

Med en helt ny stor pc og en splitny Pioneer720H er det en helt ny, dejlig, stor, men forvirrende verden, og man kan være lidt bange for de første skridt.

hilsen

Annette
Til top
Buckingham Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2004 kl. 13:37

På side 61 i den danske manual, kan du se hvilke diskmærker der er testet for 8x hastighed.

Sony, That's, JVC, Fujifilm, TDK, Maxell, Verbatim og Ritek.

Jeg modtog selv min 520'er forleden, og de Verbatimer 8x jeg bestilte med virker, selvom det kun er blevet til et par brændinger p.t.

/Palle

Til top
Annette Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2004 kl. 13:44

Tak Palle

Den side var jeg ikke lige nået til.

Annette
Til top
Brolægger Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 27-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2004 kl. 20:58

Hej Lars!

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Op til 8x DVD-R

Op til 4x DVD-RW

Jo hurtigere mediet er, jo hurtigere kan din Pioneer kopiere fra harddisk til DVD (ved brug af highspeed mode).

  /Lars

Jeg påtænker at anskaffe mig en DVR 108 til min PC. Denne brænder har jo en noget større hastighed en min DVR 5100.

Hvis jeg køber DVD-R eller DVD-RW skiver, der kan tilfredsstille min nye PC-brænders hastighed, kan disse så stadig bruges i min 5100 eller skal jeg stadig købe 2x eller 4x til den.

Venlig hilsen Brolægger

 

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2004 kl. 23:04

Hej Brolægger

Oprindeligt skrevet af Brolægger Brolægger skrev:

Jeg påtænker at anskaffe mig en DVR 108 til min PC. Denne brænder har jo en noget større hastighed en min DVR 5100.

Hvis jeg køber DVD-R eller DVD-RW skiver, der kan tilfredsstille min nye PC-brænders hastighed, kan disse så stadig bruges i min 5100 eller skal jeg stadig købe 2x eller 4x til den.

Ja, en 8x DVD-R betyder ikke at den skal brændes med 8x - men at den skal brændes med 1x-8x hastighed. 8x DVD-R kan fint bruges i din 5100, men den brænder dem selvfølgelig kun med 4x hastighed.

Med DVD-RW er det dog en anden sag. Her skal du passe på at der findes to forskellige standarder. Den gamle 1x-2x, og den nyere 2x-4x. De nye hurtige DVD-RW skiver passer ikke til din 5100.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Brolægger Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 27-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2004 kl. 20:49

OK Lars, tak for svaret.

Så tror jeg godt jeg hopper på tilbuddet om 100 stk DVD-R skiver og en DVR-108 brænder hos www.azomedia.dk

Brolægger

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu