recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - .vob filer i Pinnacle.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket.vob filer i Pinnacle.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ladekarl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: .vob filer i Pinnacle.
    Sendt: 01-April-2007 kl. 13:27

Hej med Jer.

Har lige fået nyt videokamera. Har investeret i Pinnacle Studio MediaSuite V.10

Mit kamera optager på dvd-skiver og jeg har problemer med at overføre .vob filerne til Pinnacle. Studio 10+ som jeg mener mit program hedder burde kunne overføre vob filerne uden at skulle konvertere dem til mpg eller avi først!?

Er det rigtigt forstået og vigtigst hvordan gør jeg?

Tak for hjælpen - god påske - Ladekarl

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 22:46
Hej Ladekarl,

Har du ikke menupunktet 'Import DVD Titles' i 'File' menuen? Derfra skulle det være muligt at importere VOB filerne... (set i denne tråd på CamcorderInfo).

/Lars


Redaktør, recordere.dk
Til top
Ladekarl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2007 kl. 03:01

Hej Lars du er mesteren.

Det løste mit problem - mange tak.

Til top
Ladekarl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2007 kl. 11:50

Nogen der kan forklare mig, hvordan jeg lægger tekst ind over film. Jeg vil altså gerne skrive hen over filmen der kører!

Har også lige fundet ud af, at der er problemer med lyden. Når jeg trækker filerne ned på tidslinien forsvinder lyden på mystisk vis? Der er lyd når jeg afspiller dem oppe i toppen, men ikke på tidslinien? Hvordan kan det mon være?



Redigeret af Ladekarl - 02-April-2007 kl. 12:08
Til top
pihlknudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2007 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Ladekarl Ladekarl skrev:

Nogen der kan forklare mig, hvordan jeg lægger tekst ind over film. Jeg vil altså gerne skrive hen over filmen der kører!

Har også lige fundet ud af, at der er problemer med lyden. Når jeg trækker filerne ned på tidslinien forsvinder lyden på mystisk vis? Der er lyd når jeg afspiller dem oppe i toppen, men ikke på tidslinien? Hvordan kan det mon være?

1) Titel på video:
Skift til tidslinje visning. Vælg fanebladet med titlerne. Træk den ønskede titel ned i tidslinjesporet under videobillederne (og den indbyggede lydoptagelse). Sporet er symboliseret med "T" yderst til venstre.

2) Lyd:
Hvis du hentyder til den vandrette blå linje, som løber i sporet med de optagede lyde (mikrofon symbolet), så fremkommer de først når du spiller klippene første gang, eller foretager justeringer af den optagede lyd.

Venlig hilsen
Anders Pihl Knudsen

DP-558, 200 GB, FW 1.1.7
Belkin Wireless
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu