recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DS-107 ok til Mediecenter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDS-107 ok til Mediecenter?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Emne: DS-107 ok til Mediecenter?
    Sendt: 02-Maj-2007 kl. 09:50
Hejsa.

Er efterhånden lidt træt af at skulle flytte rundt på min eksterne hdd hver gang jeg vil udveksle filer fra mine 3 laptops og mit mediecenter!

Jeg kan efter lidt research se der er mange der er tilfredse med Synologys DS-107 og 207 serie - og priser er fornuftige

Jeg har aldrig rodet med NAS før (dog masser af HW) - opsætningen bekymrer mig dog ikke.

Det der bekymrer mig er om overførselshastigheden vil være hurtig nok til at jeg kan streame film i dvd (og på sigt HD-DVD) kvalitet over netværket - er det hurtigt nok?

Jeg ville enormt gerne slippe for at have min HTPC stående i stuen (selv om den er meget stille) evt. overvejer en en tynd-klient - men dem kender jeg også nada til.


Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 20:30

Jeg har kørt 2 tests med en DS107E med Twonkymedia 4.1

1) Streame 320Kb audio ud til 5 mediaafspillere

2) Streame en rippet DVD i fuld kvalitet ud til en Helios X3000 mediaspiller + 320Kb audio ud til en anden.

Begge dele uden problemer.  Jeg er ved ikke om man kan indstallere Twonky på en DS207 endnu, men DS107 er stadig til at få fat i.

jm 

Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 07:58
Ok - det lyder jo ganske fortrøstningsfuldt - syns bare der er mange der hele tiden snakker om, at overførselshastigheden er alt for dårlig på NAS diske
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu