recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Access point og trådløs router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAccess point og trådløs router

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Emne: Access point og trådløs router
    Sendt: 04-Juni-2007 kl. 20:59

Hej

Jeg har hidtil benyttet mig af et acces point for at kunne komme trådløs på nettet. Acces pointet har stået i min kælder i den ene ende af huset hvilket har medført en begrænset dækning i husets modsatte ende. Jeg har i forbindelse med et skift af internet leverandør fået en trådløs router og mit spørgsmål er så om man kan bruge et access point og en trådløs router på samme netværk. Min tanke var at placere den trådløse router i kælderen også flytte access pointet op på loftet i den anden ende af huset for at få bedre dækning. Den trådløse router skal placeres i kælderen grundet noget ip telefoni og sammenkobling med telefonstik rundt om i huset.

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 21:15
Det kan du sagtens. Nu ved jeg ikke om dit accesspoint også er en dhcp-server for så skal den slåes fra og iøvrigt skal dit accesspoint sættes op som en "slave" af den anden, men hvis du har brugt den sammen med en alm. router så er det nok altsammen gjort. Det eneste problem du nok vil få er hvis du bevæger dig fra den ende af huset til den anden med en bærbar computer så skal den skifte accesspoint midt i det hele og det smider den sikkert forbindelsen ved. Ellers så tror jeg bare det er at koble det hele sammen og så vil det virke.
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 14:45
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu