recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zoom på HDMI-signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZoom på HDMI-signal

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Emne: Zoom på HDMI-signal
    Sendt: 20-Juni-2007 kl. 21:31

Hej

Der er stadigt noget ventetid med at få mit Panasonic 37PX70, og kan derfor lige nå at høre jer om tv´et kan zoome på signalet når det modtages via HDMI?

Problemet er at jeg har Canal-digitals HD sat.boks.

Og mange kanaler sendes stadigtvæk som 4/3 signal med mange udsendelser i letterboks. boksen har dog en funktion med zoom, men det virker ofte ikke. Fx tv2 film, zulu, charlie osv, kan den slet ikke...

Derudover kan jeg jo lige spørge hvad canal digital har tænkt sig, om de forsætter med dette latterlige 4/3 system i evighed... selv deres egne kanaler som Kanal 5, tv4 osv er det samme.

Så ville høre om tv´et kan zoome på HDMI indgangen?

Mvh. Bjarke

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 21:46

 

 Jeg mener at en lignende ting har været oppe før, der er vist ikke de samme muligheder som der er med Scart, så Zoom nej det er jeg ikke sikker på om man kan. Det må fremgå af manualen.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JacobHL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 21:58
Du har vistnok de samme muligheder for at ændre aspect ratios(herunder zoom) uanset hvilken input du bruger..

Når min computer er sat til på HDMI indgangen kan jeg i hvert fald godt zoome.
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 22:02

Oprindeligt skrevet af JacobHL JacobHL skrev:

Du har vistnok de samme muligheder for at ændre aspect ratios(herunder zoom) uanset hvilken input du bruger..

Når min computer er sat til på HDMI indgangen kan jeg i hvert fald godt zoome.

Okay det lyder godt...

Jeg ville dog godt have at Canal Digital snart gjorde noget ved problemet. Har talt med den tekniske chef hos dem, og det lyder godt når man snakker med ham. Men faktum er at at de sender 4/3 signal stadigvæk på en række kanaler, for at please Kanaltv udbydere der ikke kan finde ud af at opsætte deres udstyr til 16/9 ratio. De giver kanalerne skylden, men jeg vil mene de har MEGET at sige da Canal digital står for distripution af mange kanaler.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu