recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GPS via bærbar. Hjælp en begynder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGPS via bærbar. Hjælp en begynder

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6993
Direkte link til dette indlæg Emne: GPS via bærbar. Hjælp en begynder
    Sendt: 29-Juni-2007 kl. 08:45

eller led efter en brugt GPS 

Du kan få gode gps modtager med kort selv fra Thansen

Og til priser under 2000.-

Hans

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2007 kl. 00:25
Hej Michael,

Under min uddannelse tog en af min lærere en meget hjemmebrygget (helt hjemmesamlet) GPS-enhed og sluttede den til en pc. Det er åbenbart ikke den svære del...

Hvis du har overstået tilslutningen af en antenne, så skal du jo bare have et kort (netværk) og et program, der kan regne på netværket.

Kort og programmer kan let koste >1K, og så er det jo bøvlet med en bærbar i bilen ;-)

Du kan let købe en god GPS for 2000! Jeg vil anbefale dig at undersøge markedet i denne prisklassse. Der er mange gode bud ;-)
Og så er de ready-to-go

Venligst
Søren
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2007 kl. 00:21

Du kunne evt også opgrade din telefon til en smartphone.

TomTom + holux virker f.x. rigtigt godt på disse telefoner, som f.x. SonyEricsson m600 eller w950.

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 23:45
Tak for forslagene.

Der er da lidt at gå videre med.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 23:03
Hej Michael,

Det lader til at GPS software til en PC/Laptop finder større anvendelse blandt sejlere. Jeg fandt i hvert tilfælde adskillige Laptop løsninger med søkort inkluderet ved en Google-søgning.

Dog faldt jeg over disse to GPS programmer med vej-navigation til Windows Laptop: PC Navigator 7 og Laptop Navigator (skulle begge findes i danske varianter med dansk tale).

Jeg kan heller ikke finde TomTom, iGo el.lign. til PC...

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 23:00

Ja det kan jeg. Se det selv her:

http://www.microsoft.com/uk/homepc/autoroute/ProductDetails. aspx?pid=001&active_tab=Find

Men jeg tror ikke du kan finde den her på dansk. Den er vist kun udkommet på engelsk.

Mvh Kurt
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:



Der findes helt sikkert andre end Microsofts autoroute men det er nok ikke mange. De fleste foretrækker noget mere bærbar når det gælder navigation.

Mvh Kurt




Ja det kan jeg godt følge.

Men uden egen bil, så er det lige fråds nok, at rende ud og investere i et rigtigt navigationsanlæg, når man er på SU, og desuden smider en frygtelig masse penge på at pendle fra Århus til Odense 3 gange om ugen.
Og med DSB har man mere brug for et ur, så man kan regne forsinkelsen ud, end en GPS.

Derfor tænkte jeg tanken, at købe en Bluetooth GPS antenne (som vist i Rabatten), og bruge sammen med en mobil.
Det er noget med at kontakte nogle servere via GPRS (altså data over mobilen), og det kunne jo være meget fint herhjemme, hvor 1MB ca koster 10kr.

Men på ferien i udlandet, hvor data via roaming kan koste op til 80kr for 1MB så holder det jo ikke rigtig, og her ville jeg så gerne kunne bruge min bærbare, som jeg alligevel slæber med.
Altså med kort præinstalleret på PC'en (som det virker i almindelige GPS systemer), så der ikke skal kontaktes andet end satellitterne via GPS antennen.

Kan du, Kurt bekræfte, at der rent faktisk er GPS "livetracking" funktion i Autoroute?

Mvh Michael


Redigeret af Maggerholm - 28-Juni-2007 kl. 22:50
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 22:37
Nej Tomtom laver ikke noget til en alm windows pc. Og der er faktisk meget stor forskel på at programmere til en PDA og en PC. Windows Mobile har ikke meget at gøre med det alm Windows.

Der findes emulator-software som gør det muligt at bruge køre windows mobile software på en alm. pc, men jeg tvivler stærkt på at  TomTom og de andres software kan bruges under disse. Og så tror jeg nok at selve emulatoren er meget dyr. Som regel kommer det kun sammen med noget udviklingssoftware.

Der findes helt sikkert andre end Microsofts autoroute men det er nok ikke mange. De fleste foretrækker noget mere bærbar når det gælder navigation.

Mvh Kurt


Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 22:29
Det er til en rigtig computer, altså en laptop PC.

Laver de store anerkendte firmaer, som TomTom ikke noget beregnet til PC'er?

Eller man man emulere en PDA på sin PC?

Jeg ved da godt at det ikke just er handy, at benytte sin bærbare PC til GPS, men det burde de ikke være så stor en udgift at tilpasse fx PDA software til PC også, og et lille marked må der da være.

Er Microsoft virkelig de eneste der har et program?

EDIT: JEg er ikek engang sikker på at Autoroute er et GPS program, men måske nærmere en ruteplanlægningsprogram, der ikke er tiltænkt at finde vej efter "live".
Kan ikke helt greje den GPS "locator" der følger med.

Mvh Michael



Redigeret af Maggerholm - 28-Juni-2007 kl. 22:34
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Vendel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-April-2004
Status: Offline
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 22:18

Microsoft har et kort beregnet til PCèr. Autoroute uden GPS hardware og Autoroute med GPS hardware , hvis jeg lige har forstået det rigtig.

Jeg har selv et ældre Autoroute på en stationær PC(Medion), den prøvede jeg lige at koble en GPS til, det gik meget fint med at finde hvor man bor. Sådan lige ved en hurtig kik, skulle den kunne meget af det samme som en almindig navigation.



Redigeret af Vendel - 28-Juni-2007 kl. 22:23
PV
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 21:41
Hej Michael,

Når du siger bærbar er det så en rigtig bærbar pc eller taler vi om en PDA?

Mvh Kurt.
Til top
KasperH Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 21:28
Hejsa... TomTom har et program der virker fint til PDA og mobiler der kører windows
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu