recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik og foto -> TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMusik og foto -> TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Emne: Musik og foto -> TV
    Sendt: 03-Juli-2007 kl. 00:37

Hej

Jeg ved det findes et hav af forskellige løsningen, men synes det er lidt svært at få overblikket. Jeg håber der er nogle som har et par gode bud på hvad jeg skal købe ud fra disse krav.

1. Skal kunne overføre / streame mine CD'er + JPEG til mit HDMI TV/forstærker.
2. Skal være super brugervenligt, så resten af familien også kan bruge det.
3. Det skal virke med det samme, dvs en HTPC er udelukket da den først skal bootes.
4. Ingen støj
5. Ingen vedligeholdelse, så ikke noget der konstant opdateres med virus beskyttelse osv.

Jeg har allerede en almindelig Vista PC samt WIFI, så hvis det kan genbruges vil det være en fordel.

Indtil videre har jeg selv fundet AppleTV, men findes der andre som er bedre/smartere.

 



Redigeret af lahan - 03-Juli-2007 kl. 00:43
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2007 kl. 10:44

Dit punkt 3 hænger ikke sammen med at du senere skriver du har en Vista PC samt WIFI. Den skal for pokker vel også startes først?

Men i bund og grund er det rimeligt simpelt. Du skal have en mediestreamer til dit tv med HDMI. Denne medie streamer skal "bare" kører UPnP og have en server at "snakke med", som kører på din Vista PC.
Så har du alle dine billeder og alle dine CDére (rippet) på din Vista PC, og vupti, så kan du streame det hele sofaen i stuen (eller hvor dit tv nu end måtte være).

Årsagen til det er besværligt, det er faktisk fordi det netop ER ekstremt simpelt det her.

Dit støreste problem er:

1. Find den rigtige medie streamer (med HDMI) som skal være så bruger venlig så hele familien kan være med.
2. Find din server (det er et stykke software), som skal køre på din Vista PC.

Sidstnævnt følger som regl med, hvis/når du finder den rette medie streamer. F.eks min Philips SLM5500 (som jeg forresten ikke bruger mere, hvis du skulle være interesseret?  Den har IKKE HDMI), der følger Philips´s eget software med. Men alt andet software som kører UPnP kan også bruges.

Så i bund og grund skal du "bare" finde den rigtige medie streamer. Men det er til gengæld ret svært, for der er en milliard af dem "derude", og du skal helst vide præcist hvad formater (lyd, billed og film) du påtænker at bruge den med. Så længe du holder dig til rippet CDére i f.eks MP3 format og JPG billeder, så kan alle medie streamere bruges.

 

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2007 kl. 13:16

Hej Kandersen

Ja det er i bund og grund simpelt, det er bare lige det med at finde det rigtige produkt.

Jo mit punkt 3 hænger delvist sammen, for som f.eks med Apple iTV har man alle sine CD'er og JPEG's liggende i iTunes på PC'en. Derefter kan man synkronisere sin iPOD eller iTV med PC'en. Derefter kan man slukke PC'en og så kun have sin iTV tændt. Det er dog en lidt dyr løsning, så kunne være rart at finde en lidt billigere variant.

Jeg selv tænkt på Philips Streamiun produkter, men de kræver at jeg også skal tænde min PC. 

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2007 kl. 15:02

Hej lahan,

Prøv at se denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24754& PN=1

Her bliver der nævnt nogle ting, som du også efterspørger.

Venligst
Søren

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu