recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klassisk musik på Ipod
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKlassisk musik på Ipod

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
johnepet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Klassisk musik på Ipod
    Sendt: 08-Juli-2007 kl. 11:33

Hej derude.

Jeg har en større samling af klassiske cd´er, som jeg overvejer at indspille på Ipod - som jeg ikke rigtig kender endnu.

Men er der nogen af Jer, der har erfaring med lydkvaliteten af klassisk musik på Ipod: Her tænker jeg på de store symfonier, opera osv. der jo er ret krævende for afspilningen og gengivelsen.

 

Jeg vil blive taknemmelig for nogle gode råd og anbefalinger.

 

Mange gode hilsner

John

Til top
Harris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 20:52
Hej

Prøv at søge i Google på "classical music ipod" og du vil få en masse gode artikler om dette emne.

Venlig hilsen Harris

Redigeret af Harris - 18-August-2007 kl. 21:03
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 22:09
Hej John,

Nu ved jeg jo ikke, hvor audiofil du er, men jeg vil mene, at du vil kunne få dine cd'er over  i digital form, uden at du kan høre forskel.

iPod leverer en ganske god lydkvalitet, og det gør den endda med komprimering af dine cd'er!

Efter min bedste overbevisning vil du kunne overspille dine cd'er, så du undgår tab, hvis man kigger på bærbare afspillere i almindelighed.
Jeg vil foreslå, at du downloader iTunes fra Apples hjemmeside, hvorefter du i indstillingerne for import sætter den til at levere 192 kbps i AAC-format.

Bare rolig; det giver mening, når du er der

Så overspiller du en cd vha iTunes med dé indstillinger og afspiller den i din iPod, hvor du vurderer kvaliteten. Er den ikke god nok, må du øge bitraten fra de 192 kbps.

Held og lykke

Venligst
Søren

Edit=Og velkommen til forum. Jeg kan se, at det er dit første indlæg


Redigeret af Breddam - 19-August-2007 kl. 00:03
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 00:18
Min søn fortæller mig nu, at jeg skal anbefale dig at skifte de ellers gode 'plugs' fra din iPod ud.

Han er ivrig iPodbruger, og han har i sit slunkne studiebudget fundet plads til et par gode Sennheiser, som ikke er 'plugs', fordi dette giver en meget bedre lydkvalitet af gengivelsen.

Jeg kan i øvrigt selv bidrage med erfaring fra overspilning fra vinyl og afspilning i bærbar afspiller: Kvaliteten er ikke ringe! Gengivelsen er efter min mening ikke ringere, end at det absolut er høreværdigt Jeg bemærker faktisk i det daglige ikke den store forskel

Hvis jeg skal svare på dit spørgsmål omkring lydkvaliteten, kan jeg kun sige, at der er mange faktorer i lydkæden - altså fra kilde til formidling - der kan forringe oplevelsen. Det er dog sjældent, at overførsel til iPod er den vigtigste faktor.

Venligst
Søren
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu