recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Noxon2Audio - DRM filer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNoxon2Audio - DRM filer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pawnee Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Emne: Noxon2Audio - DRM filer
    Sendt: 21-Juli-2007 kl. 11:58

Hej kloge hoveder.

Jeg er rendt i et problem med min Noxon2Audio. Jeg er ved at have rippet alle mine CD-skiver. Dette har ikke volddt det store problem. Nu har jeg så forsøgt mig ud i online-køb af CD album. Jeg har på elgigantens hjemmeside købt Sandi Thom, Smile... album. WMA format 192KB/s DRM protected. Musikken virker på min winXP, mediaplayer 11 som er opdateret. Noxon2audio har jeg netop lagt sidste firmware i og jeg benytter twonkymusic 3.0.

Noxon skriver "file format error"

ftp://ftp.terratec.de/Consumer/NOXON2/Manuals/NOXON2_Manual_ GB.pdf side 40 kan jeg se at jeg skal benytte wmconnect, men dette skal jfr. microsoft hjemmeside være indbygget i mediaplayer 11.

Spørgsmålet er, hvorfor kan jeg ikke spille min DRM protected fil på NOXON når den virker på computeren?

Måske noget med et flueben:) som står forkert.

mvh

pawnee

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 14:01

 

 Det skulle vist have noget at gøre med, at det kun virker på den enhed hvor den er Downloaded, der er derfor at der er DRM på den, for at beskytte mod kopiering. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Pawnee Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 15:03

Hej Niels.

Når man køber cd'en har man ret til 3x redownloads, 5x overflytning til mobilenhed og 5x cd brænding.

Men jeg skal hverken flytte eller brænde, Jeg skal bare spille den fra min Noxon som har adgang til samme bibliotek som alt det andet musik. I følge Noxons hjemmeside kan den spille DRM sikret musik, men hvordan?

mvh

pawnee

en frustreret bruger (tror det er sidste gang jeg har købt musik online)

Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 12:06

Det er muligt at fjerne DRM beskyttelsen så man kan afspille den på Noxon'en, prøv at søg på google. Det skulle også være muligt at lave filerne om til en almindelig audio CD og så rippe den, men det er jo noget bøvlet.

// JM



Redigeret af j_mil - 22-Juli-2007 kl. 12:15
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 14:22

DRM har fanden skabt - men i løbet af ikke så længe skulle det forsvinde fra markedet - selv Gates har nu udtalt det. Både Noxon og Philips (SLA5520) påstår, at de kan streame DRM-beskyttede sange - men i virkelighedens verden har jeg sjældendt haft held til det. I stedet brænder jeg musik købt på nettet over på en cd-rom, som jeg så ripper efterfølgende - så kan kan jeg godt streame den til min SLA.

Men indtil DRM dør, anbefaler jeg at købe fysiske CD'er og så rippe dem - metoden til at fjerne DRM er vist ret besværlig (og ulovlig).

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
Pawnee Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 17:29

Bingo Kris.

Jeg ved ikke om det er lovligt, men mediamonkey klarede ærterne efter at musikken lige havde været rundt om en cd-skive. Så nu skal jeg ikke sidde på kontoret eller i bilen for at lytte til mit dyrt betalte album(82kr).

Jeg har taget ved lære, og er mere obs. næste gang jeg skal købe musik. Enten uden DRM eller i MP3 format(som jeg har forstået ikke ødelægges af kopisikring)

Tak for hjælpen Kris og til andre. Kanon forum når man mangler råd eller er rendt i problemer.

mvh

Pawnee

 

Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 18:19

Nu er jeg godt nok ude i noget juristeri, som  mange er meget mere ekspert i end jeg, men sådan jeg læser teksten er det lovligt at omgå DRM sikringen, hvis man udelukkende gør det for at kunne afspille materialet og ikke gør det for at kopiere det. I min logik lyder det også besynderligt at man ikke kan afspille sin lovlig købte musik på sin afspiller.

Uddrag fra: http://www.infokiosk.dk/sw10376.asp

Et af elementerne i den nye lov handler om beskyttelse af såkaldte tekniske foranstaltninger, dvs. typisk kopispærringer (kopisikringer) på cd’er, dvd-film osv. De nye regler indebærer, at det bliver forbudt at omgå en kopispærring med henblik på at fremstille en kopi

De nye regler beskytter alene tekniske foranstaltninger, der har til formål at forhindre eller begrænse ophavsretligt relevante handlinger, navnlig kopiering. Privat fremførelse af et værk er ikke en ophavsretligt relevant handling. Foranstaltninger, der forhindrer eller besværliggør den personlige tilegnelse af et værk – typisk afspilning og afvikling af cd’er, dvd’er osv. i privatsfæren – omfattes dermed ikke af beskyttelsen.

Et program som FairUse4WM kan så jeg kan se kan se løse problemet uden at bryde reglerne, da det kræver at man har en valid licensfil + man skal være istand at afspille de DRM protectede filer. Så det gør kun det som loven ligger op til, nemlig at kunne afspille den musik man har købt på lovlig vis uden problemer.   

// JM



Redigeret af j_mil - 22-Juli-2007 kl. 20:01
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu