recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor skal jeg stille center-højtaleren?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor skal jeg stille center-højtaleren?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
M.Olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor skal jeg stille center-højtaleren?
    Sendt: 09-August-2007 kl. 08:02

Hej,

jeg har flyttet lidt rundt i stuen, ifm. indkøb af nyt TV.

I den forbindelse skal jeg have flyttet min center-højtaler, og jeg er kommet lidt i tvivl om, hvor den bedste placering er.

Jeg har umiddelbart 2 muligheder:

1) Hænge den over tv'er, hvilket vil sige relativ højt, da det er et 42" TV, der står på foden på et TV-modul-reol-haløjsa.
2) Stille den i den venstre hylde i det TV-modul TV'er står på - der er en hylde i både venstre og højre side - højre bruges til DVD m.m. Hverved bliver den dog ikke placeret helt i midten i forhold til fjernsynet, men mest i venstre side og rimelig lavt. I hylden vil der være ca. 1½ cm luft i hver side, og 2-3 cm luft i toppen og masser plads bagud.

Højtaleren er i øvrigt en Monitor Audio Bronze, hvis det har betydning.

På forhånd tak.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af M.Olesen M.Olesen skrev:

Hej,

jeg har flyttet lidt rundt i stuen, ifm. indkøb af nyt TV.

I den forbindelse skal jeg have flyttet min center-højtaler, og jeg er kommet lidt i tvivl om, hvor den bedste placering er.

Jeg har umiddelbart 2 muligheder:

1) Hænge den over tv'er, hvilket vil sige relativ højt, da det er et 42" TV, der står på foden på et TV-modul-reol-haløjsa.
2) Stille den i den venstre hylde i det TV-modul TV'er står på - der er en hylde i både venstre og højre side - højre bruges til DVD m.m. Hverved bliver den dog ikke placeret helt i midten i forhold til fjernsynet, men mest i venstre side og rimelig lavt. I hylden vil der være ca. 1½ cm luft i hver side, og 2-3 cm luft i toppen og masser plads bagud.

Højtaleren er i øvrigt en Monitor Audio Bronze, hvis det har betydning.

På forhånd tak.

Så ville jeg hænge den over tvet det tror jeg vil fungere bedst i det samlede setup.

Mvh

René
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 08:57

Du kunne evt. vinkle den lidt hvis du hænger den over tv'et så du får lyden skudt direkte i hovedet.

Det vil jeg mene er det bedste valg



Redigeret af hyldig87 - 09-August-2007 kl. 08:58
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu