recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV og XVID hack?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApple TV og XVID hack?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV og XVID hack?
    Sendt: 10-August-2007 kl. 22:53

Er der nogen der har prøvet nedenstående guide?

http://forums.somethingawful.com/showthread.php?s=&threa did=2391956

Jeg låner en mac imorgen og vil se om jeg kan få det til at virke, men er sgu ik så skarp til sån noget.

I punkt nr. 3 står der "Mount the HFS filesystem". Hvad skal det sige?

De sidste 3 punkter er jeg også lidt i tvivl om :S

6. Add a startup script to disable the firewall or open up the ports you need for SSH
7. Put the drive back in and boot it, ssh login as frontrow, password frontrow (or add an ssh key for yourself)
8. Use a reference movie (use QT Pro to save a reference movie) to bootstrap your xvid file

Nogen der kan hjælpe?

But did you die?
Til top
sune Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 23:28
Hej,

Det vigtige i hele processen er at du får SSH til at køre på appletv æsken herefter kan du bruge en alm. windows xp med f.eks winscp til at kopiere filer til apple tv boksen og installere diverse add'ons.

Jeg fik selv hjælp fra en kammerat med en MacBook og jeg mener ikke at ovennævnte firewall ændringer var påkrævet.

MEN, på din MAC skal du altså forbinde harddisken fra appletv'et (ja appletv æsken skal åbnes og harddisken pilles ud!!) og herefter kopiere de relevante SSH filer over samt enable SSH tjenesten. Herefter kan du sætte disken tilbage i AppleTV'et og forbinde til SSH fra f.eks. Windows o.a.

mvh

Sune






Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu